خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری + پوشش های بیمه عمر و سرمایه گذاری

 

خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری ، پوشش های بیمه عمر و سرمایه گذاری

۱۰ نکته طلایی که بیمه گذاران بیمه عمر و سرمایه گذاری لازم است بدانند.

یکی از مهم ترین اقدامات مالی سرپرست خانواده در جهت تأمین پشتوانه ای برای اعضای خانواده در سخت ترین شرایط خرید بیمه عمر است. ممکن است بیمه گذار منابع دیگری را نیز برای خانواده خود در نظر گرفته باشد، اما تفاوت بیمه عمر بادیگر سرمایه گذاری ها در این است که آنها در حیات شخص و توسط خود او تشکیل شده اند ، اما تعهد بیمه گر در بیمه عمر زمانی محقق می شود که خود بیمه گذار در قید حیات نیست و بیمه گر قرار است طبق شرایط وتعهدات بیمه نامه عمر، سرمایه ای را در اختیار ذی نفعان قرار دهد. بنا بر این متقاضی بیمه عمر علاوه بر انتخاب آگاهانه شرکت بیمه باید به نکات ۱۰ گانه زیر نیز توجه نماید . این نکته لازم به یاد آوری است که در تمامی این مراحل وجود یک فروشنده و متخصص فنی بیمه عمر در کنار متقاضی می تواند بسیار مهم و سرنوشت ساز باشد. موارد عبارت اند از:

۱ -ابتدا نیازهای خود به خرید بیمه عمر را مرور نمایید.

بیمه گذاران می توانند با کمک نمایندگان بیمه یا کارگزاران، اطلاعاتی در مورد پوشش های بیمه ای و انطباق شرایط خاص خودشان با این پوشش هارا به دست آورند.

۲ – میزان پوشش مورد نیاز برای هریک از اعضای خانواده خود را مشخص نمایید.

لازم است بدانید مهمترین واصلی ترین هدف از خرید بیمه عمر، تأمین مخارج خانواده در صورت از دست دادن سرپرست می باشد؛به همین دلیل میزان سرمایه فوت (پرداختی بیمه گر) باید مورد توجه قرار گرفته و سرمایه مورد نیاز خانواده به درستی انتخاب شود. بیمه گذاران برای تخمین میزان این سرمایه می توانند سؤالات زیر را از خود بپرسند و مطمئن شوند که پوشش کافی بیمه عمر برای تأمین تعهدات خود نسبت به خانواده در صورت فوت را خریداری نموده اندیا خیر 

– در نبودن خودم دوست دارم خانواده چه درآمدی داشته باشد؟

-آیا بازماندگان من برای سپری کردن دوران سخت پس از مرگم به چه میزان سرمایه منابع مالی نیاز دارند؟

– هزینه های ماهانه مورد نیاز برای خانواده پس از درگذشت من چقدر خواهد بود؟

– آیا پشتوانه ای برای تامین این هزینه ها وجود دارد؟

۳ -بادقت انواع مختلف بیمه های عمر را مقایسه نمایید.

بهتر است بدانید که کامل ترین بیمه در بخش بیمه های عمر، بیمه عمر و سرمایه گذاری است که در شمار بیمه های عمر مختلط فوت و حیات قرار می گیرد، لیکن ممکن است شرایط بیمه گذار به گونه ای باشد که خرید بیمه عمر زمانی (به شرط فوت) برایش مقرون به صرفه تر باشد. حتی اگر بخواهد بیمه عمر و سرمایه گذاری تهیه نماید، باز هم لازم است. بنابراین آگاهانه  مناسب ترین بیمه نامه را برای خود انتخاب کند.

۴ – قبل از خرید بیمه نامه از توانایی مالی خود در پرداخت حق بیمه مطمئن شوید.

 تمامی افراد دوست دارند بالاترین پوشش های بیمه ای را داشته باشند؛ همچنین در انتهای مدت بیمه نامه نیز بالاترین اندوخته را دریافت نمایند، لیکن بیمه گذار باید ببیند آیا توانایی پرداخت حق بیمه را دارد یا خیر. البته این موضوع به این معنی نیست که از مازاد درآمد خود اقدام به خرید بیمه عمر کند، بلکهمیتواند تنها با اختصاص ۱۰ درصد از درآمد خود را جهت خرید بیمه عمر  که دارد.

۵ – حتما یک مشاور توانا برای بیمه عمر خود داشته باشید.

 لازم است قبل از تنظیم فرم پیشنهاد بیمه عمر ، بیمه گذار با یکی از نمایندگان یا کارگزاران یا کارشناسان بیمه عمر به طور کامل صحبت کند و شرایط ویژه خود را با او در میان بگذارد. این موضوع می تواند او را در برخورداری از یک بیمه عمر متناسب با نیازش یاری نماید. ممکن است سودآوری بیمه عمر برایش مهم باشد، اما سرمایه دریافتی خانواده در صورت فوت سرپرست، بیشتر مورد نظرش باشد یا برعکس. یا اینکه بخواهد ریسک فوت را در بین افراد خانواده پخش نموده و برای تمامی افراد بیمه عمر بخرد، اما در مورد چگونگی تحقق این خواسته و توزیع مناسب سرمایه بین افراد سؤالاتی داشته باشد. در این گونه موارد یک مشاور توانا در زمینه بیمه عمر می تواند راهنمای خوبی برای بیمه گذار باشد.

۶ – در صورت دارا بودن یک بیمه عمر، بیمه نامه جاری خود را ارزیابی کنید.

ممکن است بیمه گذار در حال حاضر بیمه عمر داشته باشد. اولا لازم است آن را به دقت ارزیابی کند و سپس ببیند که آیا همان بیمه عمر می تواند نیازهایش به بیمه عمر را تأمین کند یا خیر. اگر جواب منفی باشد لازم است اقدام به تکمیل آن بیمه نامه یا حتی خرید بیمه نامه جدید نماید. اگر می خواهد بیمه نامه جدید را خریداری و بیمه قبلی را فسخ نماید، حتما باید تا شروع تعهد بیمه نامه جدید، بیمه قبلی خود را فسخ نکند؛ زیرا ممکن است در همین زمان مابین فسخ بیمه نامه قبلی و صدور بیمه نامه جدید خطر فوت اتفاق افتد و او از پوشش بیمه عمر برخوردار نباشد. ضمن اینکه برای تهیه بیمه نامه عمر جدید لازم نیست بیمه نامه قبلی خود را فسخ نماید. 

۷ – بیمه نامه جاری خود را تا حد امکان نگه دارید.

تعویض بیمه نامه (فسخ بیمه عمر قبلی و خرید بیمه عمر جدید) ممکن است برخی اوقات مقرون به صرفه نباشد؛ مثلا در سال های ابتدایی بیمه نامه که جمع مبالغ پرداختی بیمه گذار به مبلغ اندوخته نرسیده است، فسخ بیمه نامه مقرون به صرفه نیست لذا بیمه گذار باید تا حد ممکن سعی کند بیمه نامه جاری خود را حفظ نماید. و در صورت امکان شرایط همان بیمه نامه را بهبود ببخشد.

۸ – شرایط تجدید بیمه نامه خود را به خوبی درک کنید.

تاریخ فسخ بیمه قبلی، تاریخ شروع بیمه جدید، میزان حق بیمه برگشتی بابت بیمه قبلی، میزان و شرایط پرداخت بیمه جدید و مهم تر از همه، مزایا و مشخصات بیمه جدید نسبت به بیمه قبلی از جمله مواردی هستند که باید هنگام خرید بیمه عمر جدید به آنها توجه شود.

۹ – بیمه نامه خود را با دقت بخوانید.

بیمه گذار اقدام به خرید یک بیمه نامه بلندمدت (مثلا ۲۰ ساله) نموده و برای خطراتی که عمر و آینده خانواده اش را تهدید می کنند یک برنامه ریزی چند ساله تدوین کرده است. بنابراین بیمه گذار را به این وا می دارد که از تمامی شرایط و مقررات حاکم بر بیمه عمر خود به خوبی اطلاع داشته باشد. مواردی از قبیل نحوه پرداخت حق بیمه، افزایش سالانه حق بیمه و سرمایه، نوع پوشش های تکمیلی (بیماری های خاص سرمایه، سرمایه بیشتر در صورت فوت به علت حادثه و معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی)، چگونگی پرداخت سرمایه به ذی نفعان در صورت فوت بیمه شده و مدارک مورد نیاز برای آن، استثنائات بیمه نامه و… از جمله موارد مهمی هستند که در شرایط عمومی بیمه عمر و پوشش های تکمیلی آن قید شده اند.  لازم است بیمه گذار شرایط خصوصی بیمه نامه را نیز به دقت مطالعه نموده و همواره به این مطلب توجه داشته باشد که شرایط خصوصی بر شرایط عمومی مقدم است.

۱۰ -بعد از خرید بیمه نامه هر از گاهی مزایا، شرایط و پوشش های بیمه عمر خود را مرور کنید.

باسپری شدن زمان، شرایط بیمه گذار نیز تغییر می کند. برای نمونه ممکن است افزایش افراد خانواده اش ارزش سرمایه بیمه عمر را کاهش دهد؛ بنابراین باید با بزرگ تر شدن اندازه خانواده، سرمایه فوت را نیز افزایش دهید. این قبیل موضوعات بیمه گذار را بر این می دارد که هر از گاهی شرایط بیمه عمر خود را مرور کند و در صورت نیاز و البته با انجام مشاوره با نماینده بیمه عمر خود، نسبت به تعدیل شرایط بیمه نامه اقدام نماید. به یاد داشته باشید که انعطاف پذیری بیمه عمر و سرمایه گذاری این امکان را به شما می دهد تا بیمه عمر خود را با تغییراتی که در زندگی تان رخ می دهد هماهنگ سازید.

جهت مشاوره خرید بیمه های عمر وسرمایه گذاری با کارشناسان شرکت بیمه سایبان امن کوثر تماس بگیرید .

             ۰۲۶۳۲۸۲۷۲۶۴    ۰۲۶۳۲۸۰۷۵۶۲    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *