عیب یابی و تعمیر خودرو + حس شنوایی+ عیب یابی از طریق صدا

عیب یابی و تعمیر خودرو بدون داشتن اطلاعات و دانش فنی اتومبیل:

تاکنون دو مقاله در خصوص نحوه عیب یابی خودرو از طریق بویایی و حس لامسه ارائه شد، در صورتیکه آنرا مطالعه نکرده اید، پیشنهاد میگردد، حتما آن دو مقاله را مطالعه کنید تا در دام شیادان نیافتید و براطلاعات عمومی خودرویی خود بیافزایید.

حال قصد داریم به شما کمک کینم که بدانید چگونه میتوانید بدون داشتن اطلاعات فنی خودرویی، ازطریق حس شنوایی خود ، موفق به کشف اشکالات اولیه کارکرد خودرو خود شوید.

با صداهای خودرویتان آشنا باشید

این نکته خیلی مهم است که صدای خودروی خود را وقتی که همه‌ چیز به‌ درستی کار می‌ کنند را به خاطر بسپارید ، چرا که صدای کارکرد نرمال و عادی خیلی از خودروهای مدل پایین ، برای خودروهایی که مدل بالا بوده و برخی از خودروهای دیگر ، وقتی همان صدا را تولید میکنند، بعنوان نشانه ای ضعف عملکردی خودروی مدل بالاتر می باشد.  بدین ترتیب، هر گاه متوجه صدای غیرعادی شدید، ، متوجه آن خواهید شد؛ برای مثال:

– صدای قیژقیژ یا جیرجیر در هنگام چرخش یا فرمان‌ گرفتن میتواند نشانه ای انواع مشکلات متعدد، از قبیل: فرسودگی کمک‌ فنرها و ایراد در سیبک‌ های فرمان باشد یا اینکه ایرادی درسیستم تعلیق (فنربندی) محسوب گردد.

– صدای ترکیدن و همچنین صدای کلیک می‌ تواند نشان‌ از شل‌بودن قالپاق‌ تایرها ،  تسمه‌ دینام، بالانس‌نبودن تایر ها و یا حتی فرسوده‌ بودن آنها و گاها پایین‌ آمدن سطح روغن موتور باشد.

–  صداهای عجیب و غریب هنگام ترمز زدن خودرو ، میتواند بدلیل مشکلات جدی در لنت‌ ترمزها ناشی شود.

– صدای انفجار از اگزوز میتواند ناشی از وجود رطوبت بیش از حد مجاز در سیستم سوخت یا عملکرد نامطلوب دریچهٔ مکش هوا نشات گرفته باشد که شرایط ناامن‌ تری را برای خودرو بوجود میاورد. 

اگر هریک از این صداها یا صداهای دیگری که غیرعادی بوده را شنیدید، حتما آنها را با دقت یادداشت کنید و به تعمیرکار مورد اعتماد خود توضیح دهید تا او بهتر بتواند مشکل خودروی شما را مرتفع کند.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو این لینک را کلیک کنید

امنیت خاطر را با بودن ما در کنارخود تجربه نمایید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *