مدارک جهت دریافت خسارت بیمه بدنه + بیمه بدنه قسطی

دریافت خسارت بیمه بدنه

چه مدارکی برای دریافت خسارت از بیمه بدنه لازم است؟

اگر با حادثه ای مواجه شدید، توصیه میشود ضمن مدیریت استرس خود ، سریعاً به شرکت بیمه گر اطلاع دهید و برای اعلام تشکیل پرونده و ارزیابی خسارت ، باید موارد زیر را به شرکت بیمه ارائه نمایید تا بتوانید در فرآیند دریافت خسارت از مراکز پرداخت خسارت مسکلی برخورد ننمایید..

لازم به ذکر است که هرچه سریعتر نسبت به اطلاع رسانی و هماهنگی با شرکت بیمه گر خود اقدام کنید، باعث تسریع در فرآیند تشکیل پرونده و ارزیابی و تایید و پرداخت خسارت خواهد شد.

۱- کروکی یا گزارش مقامات انتظامی در صورت اعلام شرکت بیمه

درصورتیکه میزان خسارت بیش از تعهد مالی مندرج در بیمه نامه شخص ثالث شما باشد، باید برای دریافت خسارت خود کروکی مامور انتظامی پلیس را ارائه نمایید.

۲- اصل بیمه نامه بدنه معتبر
بیمه نامه شما باید دارای اعتبار سررسید قبل از تاریخ حادثه باشد، چرا که حتی اگر یک روز از تاریخ اعتبار بیمه بدنه شما گذشته باشد، شرکت بیمه گر هیچ تعهدی در قبال جبران خسارت خودروی شما ندارد.

۳- اصل بیمه نامه ثالث معتبر

بیمه اجباری خودروی شما یعنی بیمه شخص ثالث شما باید دارای اعتبار در زمان وقوع حادثه باشد، قطعا اگر چنین مدرکی در مدارک و مستندات خود ندارید، با مشکل عدم اعتبار بیمه نامه ثالث خود مواجه خواهید شد که باید نسبت به تهیه بیمه نامه شخص ثالث خود اقدام نمایید.

۴- اصل کارت مالکیت یا سند مالکیت خودرو

با توجه به اینکه بیمه بدنه از رشته بیمه هایی است که استفاده از آن در انحصار مالک خودرو (فرد درج شده در سند مالکیت خودرو) میباشد، ارائه این سند از الزامات اولیه برای شرکتهای بیمه گر میباشد.

۵- اصل گواهینامه راننده خودروی حادثه دیده

شرکتهای بیمه گر از پرداخت خسارت به تصادفات و سوانحی که در اثر بی مبالاتی راننده بدون گواهینامه معتبر رخ داده، را منتفی مینمایند و هیچ تعهدی برای جبران خسارت وارده ندارند.

۶- اصل کارت ملی راننده مقصر حادثه

 

برای دریافت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک کنید

 

 

مشاور شما:  شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴ – ۰۲۶         ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶        ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *