گیاهان دارویی + خربزه ی گیاهی + کارلا

 

گیاه خربزه گیاهی – کارلا

کارلا یا همان گیاهی با میوه تلخ و خواصی خاصی است که در فضاهای گلخانه‌ای در ارومیه کاشته شده است و که استفاده از آن، موجب کاهش معضلاتی برای بیماران دیابتی و  نیز بیماران دارای مشکلات کبد های چرب می‌ گردد.

این خربزه تلخ مزه ،  نوعی کدوی مناطق حارّه ای محسوب میگردد که اغلب بصورت دم نوش مورد استفاده قرار میگیرد. خواص فوق العاده این ماده غذایی به درمان و پیشگیری و مقابله با انواع بیماریهای حاد و مزمن در رابطه با سلامتی بدن کمک میکند.

عصاره خربزه تلخ به خاطر دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد قادر است روند رشد سلول‌های سرطان زا را متوقف سازد. 

از دم نوش خربزه تلخ در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین استفاده های فرانی میشود. شهرت این گیاه در مناطق مختلف آسیا و آفریقا و نیز امریکای لاتین بخاطر مصرف دمنوش این گیاه است و مصرف آن می‌تواند باغث کاهش میزان قند خون در افراد مبتلا به بیماریهای دیابتی شود.  اثر این ماده غذایی طوری است که آنرا انسولین گیاهی شناسایی کرده اند.

گستردگی توسعه در کاشت این گیاه دارویی، می تواند به زمینه‌های رونق تولید و رشد اقتصادی کمکهای شایانی نماید زیرا ایجاد ارزش افزوده بالای ناشی از تولید خربزه تلخ و نیز قابلیتهای توسعه ای و جایگزینی کشت این گیاه با کشت‌های سنتی خیار و گوجه فرنگی و نیز استفاده از تمامی بخشهای این گیاه از قبیل برگ و میوه ، از جمله مزایای کاشت و تولید این گیاه دارویی محسوب میگردد.

با توجه به اینکه سرعت مصرف گیاهان دارویی در جهان به سرعت رو به افزایش بوده ، به همین علت پرورش این محصول بصورت خاصی ، دارای توجیه اقتصادی  یوده و بعنوان الگوی مناسبی در عرصه های اشتغال‌ زایی و تولید مورد توجه و حمایت دولتها و مخصوصا دول مختلف کشور عزیزمان قرار گرفته است.

این میوه که در برخی از کشورهای آسیایی با نام کدو و خربزه تلخ شناخته شده،  در برخی از کشورهای آسیایی با نام کدو و خربزه تلخ معرف است.

امروزه ذر فضاهایی به وسعت هفتصد متر مربع در بخشهایی از مناطق روستایی واقع  در نه کیلومتری شهرستان ارومیه با تلاش و همت یک سرمایه گذار ایرانی ، جهاد دانشگاهی و نیز جهاد کشاورزی آنرا یه عنوان یک واحد فنآور و نیز دانش بنیان  مورد شناسایی قرار دادهاند، تا مرحله بعدی از فرآیند تولید و اشتغال با موضوعیت گیاهان دارویی در آن شهرستان ارومیه شروع گردد.

طبق نظرات کارشناسان و متخصصین این حوزه ، میوه کارلا” Karela ” میوه‌ای است که در پاکستان و هندوستان و برخی از کشورهای آسیایی به همین نام معروف است.  در کشورهای انگلیسی زبان ، این گیاه را با نامهای تجاری : کدوی تلخ یا خربزه تلخ از خانواده کدوییان شناسایی کرده اند.

آسودگی خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر
تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶       ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶        ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *