گیاهان دارویی + برگ سنا

 

 

گیاه برگ سنا

گیاه برگ سنا دارای خاصیتهای زیادی مانند پیشگیری و درمان یبوست، تقویت سیستم ایمنی بدن انسان و همچنین کاهش وزن و پیشگیری از سرطان روده می باشد.

این گیاه که معمولاً به صورت بوته‌ رشد می‌ نماید و گل‌ های این گیاه به رنگهای زرد، صورتی و سفید می باشد. سنا تقریباً شبیه گیاه حنا بوده  و معمولاً با آن اشتباه متصور میگردد. مردم از زمان‌های خیلی دور از برگ، پوسته و غلاف بیرونی این گیاه برای ساخت دمنوش بعنوان مسهل و ملین استفاده می کردند.

نوع عرضه این گیاه در تمام عطاری‌ ها و فروشگاه‌ های مواد غذایی به شکل خشک و پودر می باشد ، دمنوش کیسه‌ای این گیاه یا در قالب کپسول و یا در شکل قرص می باشد.

خواص برگ سنا:

درمان یبوست

برگ سنا توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تحت عنوان دارویی گیاهی و خانگی برای درمان یبوستها مورد تاکید واقع شده است. این گیاه عضلات روده بزرگ را مورد تحریک قرار میدهد و انقباضهایی روی دیواره روده ایجاد می‌ نماید که منجر به حرکت روده می‌ گردد. این گیاه باعث جذب آب بیشتری به روده بزرگ میگردد که در این حالت بهبود عملکرد سیستم گوارشی را در بر خواهد داشت.

تقویت سیستم ایمنی بدن انسان

همانگونه که میدانید عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان با افزایش سن کمتر می شود . برخی مواد غذایی یا گیاهان دارویی قادر هستند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت نموده و سنا از جمله همین گیاهان می باشد.

مصرف مرتب و منظم این گیاه منجر به تحریک گلبول‌های سفید خون گشته  و آنها را برای مقابله با بیماریها قوی تر و قدرتمندتر می‌ نماید. بعلاوه باید ذکر کرد که این گیاه سنا دارای خواص متعدد دیگری از قبیل: ضد باکتریایی ، ضد میکروبی میباشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن انسان میوشد.

کاهش وزن

خاصیت سم زدایی که در گیاه سنا وجود دادرد باعث کاهش چربی بدن میشود که از طریق کاهش چربی خون، کم کردن چربی دور شکم ، برطرف کردن چربی کبد ، به لاغری و کاهش وزن بدن انسان یاری میرساند. با مصرف این گیاه میتواند  مقدار آب مصرفی روزانه خود را زیاد کنید. با توجه به اینکه خوردن مایعات بیشتر ، به کاهش وزن بدن انسان کمک می‌ نماید، این گیاه با ایجاد تشنگی ، مصرف آب شما را زیادتر نماید. علاوه بر این،  گیاه سنا مقدار فراوانی فیبر دارد که در روند کم کردن وزن انسان نقش موثری را ایفا میکند.

پیشگیری از سرطان روده

وجود آنتی اکسیدان‌های آزاد در برگ سنا از طریق خنثی کردن رادیکال‌های آزاد تولید شده توسط بدن انسان به کمک بدن شما می شتابد.  این گیاه قبل از ایجاد استرس با ایجاد اکسیداتیو ، مانع بروز بیماری‌های مزمن و سرطانهایی از قبیل سرطان روده بزرگ می‌ گردد. گیاه سنا به درمان انواع تومورهای موجود در روده های بزرگ و کوچک و نیز سرطان مثانه نقش بسزایی دارد. سموم خطرناکی که در بدن وجود دارند باعث بیماریهای مزمن میگردند که این گیاه این سموم را از بدن خارج می کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *