گیاهان دارویی + پاپایا

 

گیاه دارویی پاپایا

پاپایا میوه ای آب دار است که شکل ظاهری آن ترکیبی از رنگهای گیلاس و پرتقال می باشد. تقاضا باری پاپایا فقط خوشمزه و خوش‌بو بودن ان نیست، بلکه خواص متعدد وفراوانی دارد و قرن‌ها است که از آن بعنوان میوه‌ای مقوی بکارگیری میشود. کریستف کلمب هم به این میوه  لقب «میوه فرشتگان» داده بود.

این میوه دارای ویتامینها و مواد معدنی فراوانی است که برای عملکرد نرمال بدن انسان الزامی است.  پاپایا مثل سایر میوه‌های گرمسیری دارای طعمی لذیذ و رنگی زیبا است. این میوه می‌تواند در دستورات غذایی مختلفی مانند اسمونی ، میلک شیک و حتی به شکل خام آن مورد استفاده قرار گیرد.

گوشت و شیرهٔ پاپایا در جاهای مختلفی برای طعم‌دادن و لذیذ کردن ، کاربرد دارد، از قبیل:  گوشت در آشپزی ،  ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی ، محصولات زیبایی  و مراقبتهای پوستی ، کاربردهای متنوعی دارد.

 از میوه پاپایا در تولید آدامس هم استفاده میشود. لازم به ذکر است که صرفا میوه درخت پاپایا دارای مزایای زیادی نیست بلکه سایر بخشهای دیگر این درخت نیز برای سلامتی انسان دارای خواص چشمگیری است.

آنریمهای خام در پاپایای خام در در تولید مکمل‌های رژیمی و آدامس نقش بسزایی دارند.

براساس اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی کتابخانه ملی آمریکا میوه پاپایا دارای مقدار زیادی از مواد مغذی است که این مواد سرشاز از آنتی‌اکسیدانهایی مثل: کاروتن ، زردینه، وتامین C و نیز ویتامین B (پاناتونیک اسید و فولات) می باشد. علاوه بر اینها، فولات منبعی مغنی از مواد معدنی و همچنین فیبر ،  مانند منیزیم نیز می باشد.

لازم به ذکر است که این مواد مغذی تاثیر بسزایی در بهبود عتملکرد قلب و عروق داشته و از بدن انسان در مقابل سرطان روده نیز محافظت می نماید.

هر پاپایای کوچک ( معادل ۱۵۲ گرم) دارای مواد زیر است:

  • ۵۹ کالری؛

  • ۱۵ گرم کربوهیدات 

  • ۳ گرم فیبر؛

  • ۱ گرم پروتئین

  • ۱۵۷ درصد RDI و یتامین C، (میزان مجاز مصرف هر ماده را  RDI می گویند)؛

  • ۳۳ درصد RDI ویتامین A

  • ۱۴ درصد RDI فولات (ویتامین B9)؛

  • ۱۱ درصد RDI پتاتسیم؛

  • مقادیری از کلسیم و نیز ، منیزیم و سایر ویتامینهایی از قبیل: ویتامین‌های B1، B3، B5، E و K.

خواص گیاه دارویی پاپایا

– کمک در هضم غذا  

– کاهش وزن

– جلوگیری از عفونت

– تسکین دهنده درد دندان

– محافظت بدن انسان در مقابل سرطانها

– مراقبت از پوست بدن

– بهبود سلامت قلبی

– از بین بردن آکنه ها و جوشها و جای سوختگی

– آثار ضدالتهابی

– درمان یبوستها

– درمان دژنراسیون وابسته‌ به‌ سن ماکولا

– منظم کردن قاعدگی زنان

– پیشگیری از التهاب مفاصل

مقدار مصرف پاپایا به اندازه مناسب،  از نظر سازمان غذا و داروی آمریکا اشکالی ندارد ولی مصرف بیش از اندازه این میوه، دارای عوارض ناخوشآیندهی است:

  • مصرف پاپایا در زمان بارداری زنان مناسب نیست. چون غلظت پاپایای نارس یا کال ، باعث افزایش انقباضهای رحمی و در نهایت به سقط جنین منجر شود.

  • مصرف بیش از اندازه پاپایا باعث ایجاد لینت‌ روده می گردد. پاپایای خام یا نارس میتواند  درد روده و معده را به همرا داشته باشد.

  • دانه‌های این میوه حاوی آنزیم‌هایی سمی است که به نام تجاری و علمی  کارپین (carpine) شناخته میشود.براساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده ، این ماده میتواند اعصاب مرکزی را بی‌حس و فلج کند. در برخی از موارد هم کارپاین باعث باریک شدن رگهای قلبی و انسداد آنها می‌گردد.

برای استعلام و خرید  بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آسودگی خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶       ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶        ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *