جاذبه های گردشگری استان مازندران – الاشت

شهر آلاشت

شهر آلاشت، یکی از مناطق دیدنی شهر سوادکوه در استان مازندران می باشد که بعلت فاصله کم از تهران ، طبیعت بکر و زیبای آن ، آب و هوای مطبوع و دلپذیرش و نیز وجود جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی آن ، کوچه‌ باریک و سنگ‌ فرش و خانه‌ خشتی با سقف شیروانی‌ چوبی ، در سال‌های اخیر مورد توجه خاص مسافران می باشد.

آلاشت بهشت تاریخی مازندران  بوده و در منطقه‌ای رویایی و خیال انگیز با چشم‌اندازهایی از کوهستانهای مملو از مه  و باغ‌ و درختان میوه می باشد که بر فراز ارتفاعات برای میهمانانش امکان قدم زدن روی اقیانوسی از ابرها را فراهم میسازد ؛ یکی از پدیده‌ای اعجاب‌انگیز که نمی توانید تجربه آن را فراموش نمایید.

شهر آلاشت واقع در منطقه مرکزی شهرستان سواد کوه استان مازندران است که  فاصله آن تا تهران ۲۵۴ کیلومتر میباشد. برای رسیدن به آن باید حدوداً چهار ساعت رانندگی کرد. ارتفاع شهر آلاشت از سطح دریا ۱۹۰۰ متر بوده که در دامنه شمالی منطقه فیروزکوه می باشد. شهر آلاشت بعنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور ایران محسوب میشود ؛ زیرا رضا شاه پهلوی در آلاشت به چشم به دنیا گشوده است. این شهر دارای آب‌ و‌ هوای خوش و ییلاقی بوده که با ساری مرکز استان مازندران  ۱۰۷ کیلومتر فاصله دارد و پل ورسک در نزدیکی آن می باشد. محل جغرافیایی دقیق این شهر زیبا دقیقا بین سوادکوه و پل ورسک در استان مازندران است.

مسیر دسترسی به آلاشت

اگر از مبدا تهران قصد سفر به شهر الاشت را دارید باید از مسیر آزادراه تهران – پردیس از سمت جاده فیروزکوه حرکت کنید. بعد از  شهر فیروزکوه و زیرآب استان مازندران به شهر پل سفید میرسید که بعد عبور از این شهر ، وارد دوراهی آلاشت در سمت چپ جاده (مقابل پلیس راه) خواهید شد که حدود ۳۷ کیلومتر را در جاده ای فرعی و پر پیچ‌ و خم‌ بعد از طی مسیر ، به این شهر زیبا میرسید که بطور متوسط حدوداً پس از ۴۵ دقیقه به آلاشت خواهید رسید.

محله  “کاربار تپه‌سر” یکی از محله‌ هایی است که مورد علاقه مردم شهر آلاشت بوده زیرا در شب های تابستانی مردم آلاشت و اهالی آن در این مکان دور هم جمع میگردند و شب نشینی و باهم به گفتگو می نشینند.

بعد کاربار تپه‌سر در ورودی شهر آلاشت ، دوراهی می بینید که سمت راست آن با سربالایی به فروشگاه ، مسجد ، شهرداری ، مخابرات ، امامزاده یا به‌ زبان محلی‌ها ، سرکوه و روستاهای زیحون و سواد رودبار میرسد و از سمت چپ هم که سرپایینی می بینید به شهر آلاشت، موزه مردم‌شناسی و روستاهای هلی چال و چرات منتهی میشود.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو این لینک را کلیک کنید

 

امنیت و آرامش خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۳۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *