گیاهان دارویی + فلفل چیلی (فلفل تند و یا فلفل قرمز)

فلفل چیلی (فلفل تند و یا فلفل قرمز)

فلفل قرمز دارای مقادیر زیادی از ویتامین c بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و اثرات شیمیایی موادی که به بافت‌های بدن زیان میرسانند را خنثی می‌ نماید.

فلفل قرمز به خاطر داشتن ویتامین c باعث افزایش قدرت ایمنی بدن انسان ، استحکام لثه و دندان‌ها می گردد. همچنین مصرف فلفل قرمز باعث بهتر جذب شدن آهن در بدن می‌ گردد و به افراد با عارضه کم‌خونی بسیار توصیه گردیده است. تحقیقاتی که در مورد این گیاه انجام شده ثابت کرده که اسید بیرنگ کپساسین که فعالترین عنصر موجود در فلفل، است باعث کاهش سطح کلسترول خون و نیز کم شدن شدت سیگنالهای درد در بدن می گردد.

این ماده نیز دارای خاصیت ضد اکسیدی (که از آسیب دیدن سلولها جلوگیری میکند)  و از خاصیت ضد باکتریایی برخوردار است.

فلفل دارای طبیعتی گرم بوده که به علت وجود مقدار زیادی از کاپسیسین در آن می باشد. عمده فواید فلفل بخاطر داشتن همین ماده می باشد و عامل اصلی ایجاد گرما در بدن انسان بعد از خوردن فلفل قرمز ، همین عنصر می باشد. فلفل قرمز از قدیم الایام بعنوان دارو ، در مناطق مختلف آسیا کار بردهای وسیعی داشته است. 

محصول کرم یا پودر فلفل تحت عنوان نوعی مسکن میتواند در تسکین دردهای دندان ، زونا ، آرتریت ، پسوریازیس و سایر انواع درد های مزمن موثر واقع میشود ، هر چند شاید مصرف این گیاه باعث سوزش یا خارش نسبی شود، ، اما این عارضه زودگذر بوده و خیلی سریع از بین میرود زیرا فلفل ، اول با تحریک و بعد با کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن ، کار میکند ، شاید در اول کار ، مقدار کمی با افزایش درد مواجه شوید ولی کم کم ، بعد از چند روز بعد از مصرف، این اثر تا حد زیادی از بین رفنه و آثار اصلی و مقید آن خود را بروز میدهد.

یکی دیگر از مهمترین خواص فلفل ، خاصیت ضد خونریزی آن می باشد،  در بعضی از نقاط دنیا در موارد حاد و اوژانسی برای بند آوردن خونریزیها از فلفل بکارگیری میکنند. 

کاربردهای قلبی و غروقی فلفل قرمز بسیار مفید است. علیرغم اینکه فلفل قرمز دارای خاصیت ضد خونریزی است ، ولی بطور معجزه اسایی باعث بهبود گردش جریان خون و نیز فشار خون می‌ گردد که فعالیت قلبی را افزایش داده و به قلب قدرت و انرژی می‌ دهد. 

از خواص شگفت‌ انگیز دیگر فلفل، توانایی کنترل دردها می باشد. در حقیقت فلفل، گردش خون را بهتر میکند که نتیجه این موضوع مواد لازم برای بهبودی را در تمام جراحات و زخم ها را فراهم می کند، این است که میینیم این گیاه دارای اثرات ضدالتهابی است. 

جهت استعلام و خرید  بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آسودگی خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶       ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶        ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *