جاذبه های گردشگری استان گیلان + جاده اسالم به خلخال

 

جاده اسالم به خلخال

اسالم قسمتی از شهرستان تالش می باشد که جمعیت آن حدوداً ۱۰ هزار نفر می باشد.  مردم شهرستان تالش  به دو زبان تالشی و ترکی گویش دارند . از محصولات بومی آن میتوان به گلیم ، سفال ، کلیه محصولات دامی ، چوب و کاغذ اشاره نمود. در اطراف تالش جاذبه های گردشگری بسیاری از قبیل جنگل گیسوم و قسمتهای تفریحی آن میتوان اشاره کرد. مسافران و گردشگرانی که از خلخال بسمت اسالم حرکت مینمایند ، با کمی رانندگی میتوانند از مناظر جاده ای زیبای گیسوم و جنگل و ساحل آن لذت ببرند. شاید ندانید که لوکیشینهایی از فیلم حضرت سلیمان نیز در همین مناطق از بخش اسالم ساخته شده که تداعی گر شهر اورشلیم باشد. 

جاد اسالم -خلخال دارای مسیری زیبا و به طول حدود ۷۰ کیلومتر است که آغاز آن از شهرزیبای و دیدنی اسالم در گیلان بوده که  شهر خلخال در جنوب اردبیل ، بین استان آذربایجان شرقی و استان زنجان ختم می گردد. 

جاده اسالم به خلخال از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است. اگر مبدا سفر خود را از شهر اسالم انتخاب کنید باید بدانید که ابتدای این مسیر ، با جاده‌ای پوشیده از درختان جنگلی می باشد که مسیر بسیار مارپیچی شکل و پیچ در‌پیچ بوده که آن منظره هم به نوبه خود دارای زیبایی توصیف ناپذیری است. بعد از یک ساعت رانندگی در این جاده و دور شدن از اسالم ، به منظره ای زیبا میرسید که دیگر خبری از جنگل نیست بلکه دشت های سرسبز وسیع برای شما چشم نوازی میکند و دامنه دید مناظر زیبای شما را بشدت تحت تاثیر خودش قرار خواهد داد.

طبیعت این جاده بسیار بکر فوق العاده زیباست و اگر قصد گذر از این حاده را دارید ، خیلی خوب است که زمانی را برای استراحت و اختصاص دهید مخصوصا که اگر در این زمان برای پیاده روی و گردش در جنگل های آن بروید ، قطعا با مناظر رویایی مواجه خواهید شد که هرگز نمیتوانید ان مناظر را فراموش کنید. با توجه به اینکه دریای زیبای خزر در نزدیکی این جاده می باشد، همواره در طی این جاده ، همیشه شاهد رطوبت و مه در جاده خواهید بود، که همین امر با عث تراوت و شادابی وصف ناپذیری به آب و هوای این جاده زیبا شده است. 

سایر جاهای زیبای جاده اسالم

دشت شقایق

دریاچه نئور

پارک جنگلی و ساحل گیسوم

دریاچه سراگاه

آبگرم گیوی

آبشار نوده

رانندگی در مسیری رویایی

کوهنوردی

پیاده روی در جنگل

دوچرخه‌سواری

پیک‌نیک

عکاسی

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو این لینک را کلیک کنید

 امنیت و آرامش خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۳۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *