گیاهان دارویی + زردچوبه

گیاه زردچوبه

در تحقیقات معتبری که در خصوص زردچوبه انجام شد ثابت شد که زردچوبه خواص زیادی برای بدن و حتی فکر و ذهن انسان دارا می باشد. خواص زردچوبه برای بخشهای مختلف اندامها و اعضای انسان قابل تکذیب نیست. برخی از کارشناسان زردچوبه را با عنوان زعفران هندی یا ادویه طلائی یاد میکنند. زردچوبه گیاهی می باشد که در آسیا وآمریکای مرکزی کاشته و برداشته می‌شود. پودر زردچوبه که در خانه ها بعنوان ادویه استفاده می‌ شود ، در حقیقت پودری می باشد که از آسیاب نمودن ریشه‌های این گیاه حاصل می شود. رنگ زردچوبه باعث شده است که در بسیاری از فرهنگ‌ها از پودر آن برای مصارف رنگ رزی استفاده کنند. زردچوبه را در مناطق مختلف به شکلهای متفاوتی مثل پودر زردچوبه ، عصاره زردچوبه ، چای زردچوبه ، مکمل غذایی به شکل کپسول و گاها به شکل صابون زردچوبه بکارگیری می‌ نمایند. ماده اصلی فعال موجود در زردچوبه کورکومین (Curcumin) نام دارد. بیشتر علت ارزشمند بودن این گیاه بخاطر وجود  کورکومین در زردچوبه می باشد.

زردچوبه و کورکومین موجود در ان برای درمان بیماری‌ها

برای هزاران سال میباشد که زردچوبه که در هندوستان بعنوان ادویه و داروی گیاهی کاربرد وسیعی دارد.  دانشمندان هندوستانی اخیراً پژوهش‌ های زیادی را بر روی این گیاه انجام داده اند که با توجه به اینکه این گیاه مورد توجه زیادی در هندوستان است و مردم هندیان بشدت به آن اعتقاد دارند، دلیل این همه علاقه و این اندازه توجه مردم چیست ، که به این نتیجه رسیدند که زردچوبه واقعا دارای ترکیباتی با خواص درمانی عجیب و غریب بوده که از جمله این ترکیبات همان کورکومین است.

 

کورکومین فعالترین ماده موجود در ترکیبات زردچوبه است ؛ یک ضدالتهاب بسیار موثر با خواص آنتی‌اکسیدانی خیلی قوی که سه درصد از وزن زردچوبه را شانل میشدد. دوز مجاز و مناسب مصرف  این ماده را یک گرم در روز تاکید کرده‌ اند. رسیدن به این میزان مصرف از کورکومین فقط با استفاده از  زردچوبه ، بعنوان ادویه  در طول یک روز خیلی دشوار است. بهمین علت برای دریافت مقدار مجاز این ترکیبات با استفاده از کپسول زردچوبه ،  از تمام خواص زردچوبه بهره مند شوید.

لازم به ذکر است که کورکومین خیلی بسختی جذب خون می‌ گردد اما وقتی همراه با زردچوبه و فلفل سیاه مصرف میکنید کمک شایانی به جذب آن توسط خون انسان ، می نماید. فلفل سیاه دارای ماده‌ای به نام پیپرین (Piperin) بوده که جذب کورکومین در بدن را تسهیل میکند.  بهترین مدل‌های کپسول زردچوبه آنهایی هستند که در محتویات خود دارای پیپرین باشند که به تاثیر و نفوذ بیشتر آنها در بدن کمک می‌ نماید. کورکومین همچنین قابلیت حل شدن در چربی را دارد ، پس این ایده که زرد چوبه را همراه غذاهای چرب استفاده کنید، ایده بسیار خوبی است.

 

برای دریافت و استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خورو اینجا را کلیک کنید 

  

آرامش خاطر و امنیت را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶       ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *