گیاهان دارویی + شابانک + آروگولا

 

 

 گیاه شابانک – آروگولا

گیاه شابانک که به نامهای تجاری آروگولا ، منداب ، جرجیر و کحکیز هم معروف می باشد از انواع مختلف سبزیجات خوراکی بومی مدیترانه محسوب میگردد.

شابانک از خانواده کاهو ها بوده که برگهای سبز با بریدگیهای عمیق و نامنظم داشته و گل‌های درشت و بزرگ آن متمایل به رنگ سفید به زرد یا بوده به نحویکه  خط‌ های ریز به رنگ بنفش می باشد.

گیاه شابانک از سبزیهایی است که بخاطر داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدانها و مواد مغذی تاثیر بسزایی در پیشگیری و درمان سرطان ها دارد و باعث لاغری و کاهش وزن می شود و نیز برای سلامت پوست مفید است.

خواص درمانی شابانک برای بدن انسان:

سرطان

طبق تحقیقات موسسه ملی سرطان ، خوردن انواع سبزیجات از جمله آروگولا تاثیر بسزایی در پیشگیری و درمان انواع سرطان ها دارد.

شابانک بخاطر داشتن مقادیر زیادی از گلوکوزینولات تاثیر خوبی در تامین مواد مغذی کلیدی دارد ، این مواد مغذی دارای خاصیت ضد التهابی قوی هستند و با کاهش رادیکال های آزاد بدن میتوانند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ، مثانه ، سینه ، ریه ، مری و پروستات را به نحو چشمگیری کم کنند. 

سلامت چشم

شابانک حاوی مقادیر زیادی  ویتامین A و آنتی اکسیدانهایی از قبیل بتاکاروتن ، لوتئین و زاکسانتین بوده که تاثیر بسزایی در تقویت بینایی و سلامت چشم است. بسیاری از بیماری های چشمی از جمله دژنراسیون ماکولا خطراتی است که چشمهای انسان را در معرض تهدید قرار میدهند.

سلامت قلب

سطح کلسترول خون انسان توسط سبزی شابانک که دارای خواص ضد التهابی می باشد، به سطح کمتری کاهش می یاید و همچنین هموسیستئین خون انسان را تنظیم میکند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را تا حد زیادی کم می کند.

تنظیم فشار خون

شابانک یکی از سبزیجات سرشار از مواد مغذی معدنی از قبیل: پتاسیم و منیزیم بوده که تاثیر خیلی خوبی در بهبود گردش خون داشته که با کاهش میزان فشار خون بالا ، به کمک سلامت قلب شما میاید.

تقویت استخوان ها

شابانک بعتلت داشتن مقادیر زیادی ویتامین K باعث بهبود سلامت استخوان ها می گرد.همچنین ویتامین K و کلسیم موجود در شابانک باعث میشود فرآیند تقویت استخوان ها تسریع شده و خطر ابتلا به شکستگی استخوان و بیماری پوکی استخوان تا حد زیادی از بین برود.

لاغری و کاهش وزن

این گیاه مثل همه ی انواع سبزیجات دیگر، کالری کمی دارد، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی بوده که مقادیر زیادی از فیبرها را برای کاهش وزن ، جبران میکند و با کم کردن مقدار اشتها ، از پرخوری جلوگیری میکد.

معده و دستگاه گوارش

خواص قلیایی این گیاه به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

قند خون و دیابت

عصاره آروگولا باعث بهبود تولید انسولین می شود، خطر هایپرگلیسمی را کاهش داده و به درمان کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

گفته می شود که حتی مصرف برگ های آروگولا هم به دلیل کربوهیدرات و قند پایین و همچنین آنتی اکسیدان هایی که دارد به کاهش قند خون و افزایش حساسیت به انسولین کمک کرده و استرس اکسیداتیو در افراد مبتلا به دیابت را کاهش می دهد.

– جوان سازی پوست صورت

– درمان اگزما و پسوریازیس

جهت دریافت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو  اینجا را کلیک کنید.

 

آرامش خاطر را با ما تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶     ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶        ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *