جاذبه های گردشگری استان مازندران + دریاچه ارواح

دریاچه ارواح

دریاچه ارواح از زیباترین دریاچه های استان مازندران می باشد که در نزدیکی شهر نوشهر واقع شده است . این دریاچه در بین مردم محلی با نام دریاچه ممرز نیز معروف است. جنگل‌های اطراف این دریاچه از بکرترین نقاط جنگلی در مناطق شمالی کشور  ایران است که هر ساله گردشگران و طبیعت دوستان زیادی را بسمت خودش جلب می‌کند ؛ ولی بدلیل قرار گرفتن در ارتفاعات جنگلی و دور بودن آن  ، درمقایسه با سایر مکانهای دیدنی‌های این منطقه ، هنوز به شکل بکر و دست نخورده ماده است.

دریاچه ارواح نوشهر از زیباترین مناطق عکاسی ایران است و نیز جزو عجیب‌ ترین جاذبه‌های طبیعی کشور در استان مازندران  است. این دریاچه که در نزد مردم محلی به نام  «ممرز» نیز مشهور است،  در حد فاصل بین شهر نور و نوشهر واقع بوده که در ارتفاعات جنگلی می باشد. اطراف دریاچه ارواح توسط درختان توسکا و ممرز احاصه شده که شاید علت نام‌گذاری این دریاچه به نام ممرز نیز ناشی از وفور درختان ممرز در اطرافش باشد.

درختانی با کمرهایی شکسته ، همچنین وجود مه و نیز آب باتلاقی در این دریاچه، فضایی وهم‌ آلود و خیال برانگیز را برای بینندگانش ایجاد میکند شاید بهمین دلیل باشد که این جاذبه طبیعی را با نام یکی از مناطق اسرار آمیزترین و دیدنی در مناطق شمالی کشور محسوب مینمایند. طول دریاچه ارواح در حدود ۷۰۰ متر و عرض آن در حدود ۳۰۰ متر می باشد. درختان ممرز این منطقه بدلیل قرار گرفتن در جوار آب ، در طول سالهای متوالی پوسیده‌ شده اند  و دلیل شکستگی درختان از تنه ، ناشی از همین امر است . در ساحل دریاچه ارواح ، درختان شکسته با ریشه‌های بیرون زده از خاک مشاهده می شوند که در گذشته این منطقه بصورت دشتی وسیع و مملو از درختان ممرز و توسکا بوده که در اثر مرور زمان و یا شاید با جاری شدن سیلابها در این منطقه ، تبدیل به تالابی با درختان بیرون زده از آب شده باشد.

دریاچه ارواح و مناطق جنگلی اطراف آن در فهرست مناطق حفاظت‌شده در شمال ایران قرار دارند. این مناطق از بکرترین و دست‌نخورده‌ترین بخش‌های استان مازندران هستند که توجه گردشگران را در سال‌های اخیر به خود جلب کرده‌اند. دریاچه ارواح و مناطق اطراف آن گزینه‌هایی مناسب و امن برای رشد و حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری به شمار می‌روند.

دریاچه ارواح یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد مازندران است که به‌دلیل موقعیت خاصی که دارد از آن با عنوان یکی از اسرارآمیزترین دیدنی‌های طبیعی در شمال ایران یاد می‌شود.

دریاچه ارواح نوشهر در مسیر نور به شهر نوشهر در فاصله ۴۷ کیلومتری شهر نوشهر واقع شده که در نزدیکی روستای «صلاح الدین کلا» است . اگر از شهر نور به‌ سمت شهر نوشهر بروید، می‌توانید از مسیرهای مختلفی خود را به جاده اصلی دریاچه ارواح برسانید. جاده رویان بسمت روستای «بلده» که باعث وصل شدن به جاده دریا بیشه و مسیر جاده ونوش شده میتواند شما را به اول جنگل های حفاظت شده ممرز و جاده دریاچه ارواح برساند.

آدرس دریاچه ارواح:  استان مازندران ، شهر نوشهر ، روستای صلاح الدین کلا ، دریاچه ممرز یا ارواح

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو این لینک را کلیک کنید

امنیت و آرامش خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۳۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *