جاذبه های گردشگری استان مازندران + جاده هراز

جاده هراز

بی تردید نام جاده هزار را تا کنون بارها شنیده‌اید. این جاده از مشهورترین راه‌ های زمینی جهت دسترسی از پایتخت ایران یعنی شهر تهران به مناطق شمالی کشور است. طبیعت زیبا بهمراه تعدادی از مکانهای زیبا و دیدنی استان مازندران که در امتداد جاده هزار قرار دارند، این مسیر را به یکی از محبوب ترین جاده‌های ایران تبدیل کرده است. 

جاده چالوس بعد جاده هراز از مشهورترین جاده های شمال کشور است ، این جاده از مناطق مهمی‌ مثل جاجرود ، رودهن ، آبعلی ، امامزاده هاشم (ع) ، پلور ، گزنک و آمل می گذرد و مناطق دیدنی زیادی مانند  آبشارها و تالابها و جنگل‌هاو آبگرم‌ها و زیارتگاه ها و نیز مناطق دیدنی بسیاری را در مقابل دیدگان شما قرار میدهد. البته جاده هراز ، خودش به تنهایی دیدینیهای زیادی دارد و مناطق قشنگ و زیبای اطراف آن ، سفر دلنشینی را بهمراه خواهد داشت.

بعد جاده چالوی ، جاده هراز نزدیک‌ ترین مسیر زمینی تا حاشیه شمالی البرز می باشد،  با ۲۰۰ کیلومتر از شرق استان تهران شروع شده و بعد از عبور از شهرهایی مانند رودهن ، امامزاده هاشم (ع) ، گزنک و آمل به شهرستان محمودآباد میرسد. برخلاف جاده چالوی که پیچ‌ و خم های زیاید دارد، این جاده دارای پیچ و خم های کمتری است ؛ ولی خطر زیرش کوه در آن به مراتب بالا است. بعلت پوشش کم گیاهی در برخی مناطق این جاده ، خطر ریزش سنگ در آن قسمتهای زیاد است. این جاده دارای ۱۴ تونل بوده که  در مقایسه با جاده چالوس به شهرهای شرقی در کنار دریا نزدیکتر می باشد.

ساحل‌گردی در جاده هراز 

برای وقت گذرانی و آب‌ تنی میتوان به سواحل‌ معروف مازندران در طی مسیر این جاده تنی به آب بزنید.

سواحل محمودآباد و نور

ساحل شهرهای محمودآباد یا نور مکاهای مناسبی برای استفاده از دریا هستند. پلاژهایی که توسط شهرداری در خیابانهای اصلی شهر و هتل نارنجستان در شهرک دلکده در کیلومتر پنج جاده محمودآباد به نور و نیز شهرک فردوس و  آکام شهر و  آرام شهر در سواحل ایزدشهر و وزرا محله و سرخرود و چاکسر و شهر قصه و نیز پشت سیاه واقع در خیابان معلم محمودآباد از مقاصدی هستند که مسافران و گردشگران به آنها خیلی مراجعه میکنند و عمدتا به قصد گشتن در ساحل‌ در این منطقه می باشند. 

ساحل بابلسر

از جاده هراز بسمت شرق می‌توان بابلسر و سواحل معروفش را دید. مجتمع میرود در جاده میرود و نیز پلاژ های شهرک صنعتی و فدک و همچنین کوثر در جاده نیروی هوایی به میرود و پارکینگ‌های ده گانه بابلسر در بلوار ساحلی این شهر و دریاکنارواقع در خیابان هفدهم و دریاکنار شهرک خزرشهر در سی‌سایت از معروف‌ترین سواحل‌ دیدنی و زیبای شهر بابلسر هسند، ولی به خاطر داشته باشید که حتما در بابلسر به اسکله ساحلی آن سری بزنید که خالی از لطف نیست، چون جلوی این اسکله ها، تکه سنگ های بسیار بزرگی بعنوان موج‌شکن موجود است که برخورد امواج دریا با آنها مناظر زیبایی را خلق میکند.

دریاچه‌های تار و هویر

منطقه گل زرد

روستا و آبشار نوا

دشت لار

آبشار شاهاندشت

قلعه بهمن

روستای فیلبند

جنگل الیمستان

آب گرم لاریجان

آب گرم لاویج

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو این لینک را کلیک کنید.

 

 

امنیت و آرامش خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۳۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *