گیاهان دارویی + گل گندم

گیاه گل گندم  CYANUS

گیاه گل گندم دارای عمر ثمردهی یک‌ساله بوده که طول  آن بطور متوسط  بین سی تا چهل سانتیمتر رشد میکند و گل‌ هایی به‌ رنگ آبی درخشان و  بسیار زیبا  دارد.

در زبان انگلیسی آنرا با نام  Cornflower و یا Bachelor’s button شناسایی میکنند. ولی احتمالات براین است آنجا این گیاه که همیشه در میان مزارع رشد میکنمد  و گل‌های آن در بین گیاهان یک دست مزارع گندم و سایر غلات خود را به نمایش می گذارد ، آنرا به نام گل گندم و در کشورهای غربی با نام تجاری Cornflower شناسایی کرده اند.  (Corn در عامه به مفهومی خاص برای اشاره به‌ غلات هایی مثل گندم ، جو ، چاودار و . . . نیز به کار گیری میشود).

این گیاه در فضاهای سبز و باغ‌ های مملو از گل گندم به عنوان گیاهی زینتی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. نوع زینتی این گیاه دارای طیف رنگی‌ خاصی است که این طیف رنگها از از صورتی تا بنفش می باشند. همچنین گفته می شود که در کانادا آنرا در گلخانه‌های صنعتی برای تولید گل شاخه‌ بریده مورد پرورش قرار می‌دهند.

گیاه گل گندم از گیاهان بومی مناطق مدیترانه‌ ای بوده  ولی در کلیه دنیا از جمله  آمریکا و استرالیا همراه با کشت غلات بطور گسترده ای دیده میشود. البته امروزه بدلیل مصرف سرانه و روزافزون سم ها و علف کش ها جهت رفع علف‌های هرز ، میزان تولید طبیعی این گیاه روز به روز کمتر می شود.

گیاه گل گندم ، گیاهی دولپه‌ای بوده و از خانواده‌ی Compositca ، (کاسنیان یا مرکبان) است ، که در این تیره از گیاهان ، گیاهان دیگری مانند گل مینا، آفتاب‌گردان و بابونه نیز دسته‌ بندی شده‌اند.

این گیاه دارای عمر ثمردهی یکساله بوده و بدون خار و دارای برگ‌ های تحتانی ساقه‌ به شکل بریده بریده است و انتهای آن ها نوک‌ تیز می باشد. برگ‌های فوقانی این گیاه باریک و نیزه‌ای بوده و همچنین گل آذین گل گندم با موهای نرمی پوشیده می باشد و در بین آنها گلچه‌های نیلی رنگی هم وجود دارد. گل های داخلی آن هرمافرودیت است و دارای گل‌های حاشیه ای درشت‌ تر و کمی نامنظم‌ تر بوده و با چند ردیف برگه‌ های سخت احاطه شده‌ هستند ؛ سطح آنها فاقد مو و حاشیه‌ آنها به رنگ قهوه‌ای و خشک می باشد که با دندانه‌ های سفید و باریکی تزیین شده است.

این گیاه دارای میله‌های پرچمی آزاد است که به لوله‌ جام گیاه متصل می باشد ، بساک پرچم‌ ها به همدیگر وصل هستند و لوله‌ ای توخالی را تشکیل میدهند که خامه‌ای به شکل باریک در بین آنها وجود دارد. تخمدان گل گندم ، تحتانی و به‌ جدار کاسه‌ گل این گیاه  وصل است. تخمدان متشکل از یک‌ خانه بوده است و یک تخمک آزاد هم دارد. میوه‌ی گیاه گل گندم خشک و ناشکوفا (آکن)‌ بوده و محل تشکیل کاسه‌ی گل که شامل تار هایی نرم و ابریشمی است ، در انتهای آن میباشد. سطح خارجی میوه این گیاه صاف ، بدون پرز و مو و فاقد هرگونه شیاری است. این گیاه در عموم مزارعی که در آنها گندم ، جو ، گیاهان علوفه‌ای ، صیفی و حبوبات کاشت میشوند ، رشد میکند

جهت استعلام و خرید  بیمه شخص ثالث اینجا را کلیک کنید.

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶         

ساعات پاسخگویی: ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *