جاذبه های گردشگری استان گلستان + سرای باقریها

سرای باقری ها

سرای باقری ها یکی از محلهای جذاب و قدیمی گرگان  می باشد که خانه ای با قدمت بیش از ۱۵۰ سال میباشد که بنام “سرای تاریخی باقری ها” مشهور است. سرای تاریخی باقری ها (Bagheri Historical House)، در محله سرچشمه گرگان واقع می باشد و از مکانهایی است که از اواخر عصر قاجار و اوایل عصر پهلوی به بیادگار مانده است. این خانه در بافت تاریخی معماری گرگان می باشد که جزو بناهای شاخصی بوده که مثال بسیار بارزی برای نمایش معماری بومی مسکونی گرگان می باشد.

سرای تاریخی باقری ها درحاشیه جنوبی یکی از معابر اصلی و پر تردد شهری و بین محلات سرچشمه و نعلبندان واقع شده است و در نزدیکی بسیاری از اماکن قدیمی و بااهیمتی مانند بازار ، تکیه نعلبندان ، امامزاده نور و تکیه سرچشمه می باشد.  از بین تمام خانه های قدیمی گرگان ، سرای تاریخی باقری ها وسعترین و سالمترین خانه مسکونی بجا مانده، می باشد.

بزرگی و وسعت این بنای زیبای قدیمی ۱۹۵۰ متر مربع و زیربنای تمام فضاهای مسقف و پوشیده آن ۱۵۵۵ متر مربع می باشد.

اگر تمایل داشتید لحظاتی آرام و پر از صلح با دوستان و عزیزانتان داشته باشید یا اینکه دوست داشتید در سفر به گرگان خستگی راه را از تن بشویید ، سرای تاریخی باقری ها مکان بسیار خوبی برای این کار است. امروزه ، سرای تاریخی باقری ها بعنوان کافه رستوران در شهر گرگان فعالیت می نماید و با حفظ صفا و صمیمیت تمام ، ضمن توجه و رسیدگی خاص به این بنای قدیمی ،  دربهایش را بروی مردم باز کرده اند تا مسافران و گردشگران بتوانند از زیبایی چنین محیطی بهره مند شوند و این چنین خانه قدیمی زیبا را به دست فراموشی سپرده نشود. 

تعداد گربه های موجود در رای تاریخی باقری ها خیلی زیاد است ، ولی گربه ای به نام “همایون” در آن بنای تاریخی وجود دارد که بسیار دوست داشتنی می باشد. اگر عاشق گربه ها می باشید ، این خانه پر از گربه های زیبا و دوست داشتنی می باشد، ولی اگر از گربه ها نیز میترسید ، باز هم هیچ مشکلی نیست ، زیرا گربه ها کاری به کار مسافران این بنای زیبا ندارند و می توانید با خیالی راحت از بودن در این خانه لذت ببرید. توصیه میگردد یکبار خود و همسفرانتان را  بصرف چایی در سرای تاریخی باقری ها دعوت نمایید. کنار حوض به روی تخت نشسته و چای مطلوبتان را در استکانهای کمر باریک و ظریف ، نوش جان نمایید.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث اینجا را کلیک نمایید.

آرامش و امنیت خاطر را با ما تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶         

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *