بیمه مسئولیت حرفه ای + تعهدات بیمه گذار و بیمه گر

بیمه مسئولیت حرفه ای ، تعهدات بیمه گذار و بیمه گر 

 تعهدات ‌بیمه‌گذار

مطابق قانون، ‌بیمه‌گذار وظیفه دارد در کمترین زمان ممکن ، وقوع حادثه را به شرکت بیمه گر خود ،  اعلام کند.

علاوه بر آن بیمه‌گذار وظیفه دارد  مدارک و مستندات  مورد نیاز و کلیه اطلاعات مربوط به حادثه و تعیین میزان خسارت را به شرکت ‌‌بیمه‌ گر ارائه دهد.

‌بیمه‌گذار موظف است جهت بازدید از محل وقوع حادثه و انجام کارشناسی های مربوطه ، همکاری های  لازم را با ‌شرکت بیمه‌گر به عمل بیاورد.

‌بیمه‌گذار همچنین موظف است در صورت تغییر آدرس و نشانی و محل اقامت  قانونی مورد بیمه ،  سریعا این موضوع را بصورت کتبی به اطلاع ‌شرکت بیمه‌گر برساند. بدیهی است که در صورت عدم اطلاع رسانی تغییر نشانی و عدم اعلام آن به ‌شرکت بیمه‌گر، نشانی و محل اقامت قبلی ‌بیمه‌گذار بعنوان آدرس و نشانی و محل اقامت معتبر، در نظر گرفته می‌شود.

تعهدات ‌بیمه‌گر

اساسی ترین و مهمترین تعهد ‌بیمه‌گر که هدف اصلی تهیه بیمه نامه است ، همان موضوع  پرداخت کامل خسارت در سریعترین زمان ممکنه به ‌بیمه‌گذار زیان‌دیده میباشد.

‌بیمه‌گر وظیفه دارد تمامی تکالیف و تعهدات بیمه ای ‌بیمه‌گذار را در مورد وظایفش در هنگام بروز حوادث، تشدید خطر و بطور کلی در تمام مدت اعتبار ‌بیمه‌نامه و … در هنگام انعقاد ‌‌قرارداد بیمه، اظهار نموده و بطور کتبی به شرکت بیمه گر خود اعلام نماید تا از ضایع شدن حق و حقوقش، جلوگیری نماید.

کلیه مواردی که باعث از بین رفتن حق و حقوق بیمه گذار میگردد، باید بطور کامل و واضح در متن بیمه نامه یا در پیوستهای فنی آن قید شود.

کلیه مطالبی که تحت عنوان محرمانه و اسرار زندگی شخصی بیمه گذار به شرکت به شرکت بیمه ارائه میدهد جزء اسرار شخص بیمه گذار محسوب میشود و در هنگام تهیه ‌‌قرارداد  مذکور ، ‌اطلاعات بیمه‌گذار در حکم اسرار زندگی و کار او محسوب شده و ‌بیمه‌گر موظف است این اسرار را نزد خود حفظ نماید و در اختیار دیگران قرار ندهد.

سایر تعهداتی که به موجب قانون به عهده طرفین قرارداد بیمه است و در شرایط خصوصی ‌بیمه‌نامه ثبت و درج میگردد.

 

لینک زیر جهت استعلام و صدور شبانه روزی بیمه ثالث خودروی شما  در نظر گرفته شده است لطفا کلیک نمایید.
امنیت و آسودگی خاطر را با ما تجربه کنید: شرکت سایبان امن و آرام کوثر
تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶       ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶        ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *