گیاهان دارویی + گیاه علف وتیور

گیاه وتیور

شاید ندانید که ویتو چیست ولی جالب است مطلع گردید که ویتو نوعی گیاه علفی با عمر “دائمی” بوده که رشد بسیار سریعی دارد. این گیاه می تواند تا سقف پنجاه سال و حتی بیشتر عمر نماید به همین علت آنرا گیاه دائمی مینامند. گویند. اسانس روغنی گرفته شده از ریشه های گیاه وتیوربه وفور در عطر سازی استفاده می گردد . این گیاه شهرت جهانی داتشته و در بیست  سال اخیر کاربردهای ویژه ای برای آن شناسایی شده است. این گیاه با اینکه نوعی گیاه علفی بوده ولی  انگل نیست.

خواستگاه گیاه وتیور

گیاه وتیور گیاهی بومی مختص مناطق جنوبی هندوستان ، سریلانکا و اندونزی بوده ولی  امروزه در خیلی از مناطق دنیا مثل هاییتی ، فیلیپین ، ژاپن ، جزایر کومورو و غرب آفریقا و همچنین در کشور عزیزمان  ایران نیز رشد میکند.

استفاده از وتیور در عطرسازی

استفاده از گیاه وتیور در صنعت عطرسازی به زمان های خیلی قدیم بر میگردد و عطر باستانی محسوب می گردد. بوی خوش وتیور بویی گرم و خشک است که شبیه به بوی زمین ، چوب ، چرم ، بالزامیک و تا حد زیادی دودی می باشد. بسیاری از شرکتها و موسسات معروف ، تولید عطر در فرآیند تولید بسیاری از محصولات مخصوص خانم ها و مخصوصا برخی از محصولات مردانه از گیاه وتیور برای معطر کردن تولیداتشان استفاده میکنند.

دمای رشد گیاه وتیور

گیاه وتیور در شرایط سخت ، بخوبی رشد میکند و قابلیت تحمل شرایط مذکور را دارد . در مواردی مشاهده شده که پس از آتش سوزی جنگلها ، از زمره اولین گیاهانی بودند که سریعا شروع به رشد نموده اند. این گیاه در شمال چین تا دمای منفی بیست و دو درجه سلسیوس را تحمل می کند ولی تحقیقات به اثبات رسانده که دمای مناسب برای رشد و نمو مطلوب این گیاه ، دمای بیست و پنج درجه است .

توانایی وتیور در جذب فلزات سنگین

جالب است بدانید که یکی عواملی که باعث ارزشمند بودن این گیاه شده ، قابیلت چذب فلزات سنگین توسط این گیاه است.  از معضلات زیست محیطی  موضوع آلودگی فلزات سنگین میباشد که جداسازی آنها از طبیعت با مشکلات خیلی زیادی مواجه است. این گیاه قابلیت جذب فلزات سنگینی از قبیل: آرسنیک ، کادمیوم کروم ، مس ، جیوه ، نیکل ، سلنیوم ، و مخصوصا سرب و روی را نیز دارا می باشد.  در حال حاضر کشورهای توسعه یافته پیشرفته مانند آلمان ، کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر سعی از در بکارگیری از فناوری های زیستی برای پالایش محیط زیست از آلودگی ها را دارند.

سایر کاربرد های دیگر گیاه وتیور 

ساقه های محکم این گیاه صنایع دستی کاربردهای وسیعی دارد که میتوان به استفاده آن برای تولید سبد اشاره کرد. ریشه ی این گیاه دارای خواصآنتی اکسیدانی بوده و میتواند برای مصارف دارویی و درمان سردرد ها مورد استفاده قرار گیرند. عطر استخراج شده از ریشه های این گیاه دارای بوی بسیار خوش و دلپذیری می باشد و از جمله عطرهای گران قیمت جهان بشمار می رود. ریشه ی این گیاه در عمق زیادی از زمین رشد و نمو می کند و میتواند مانع فرسایش خاک و رانش زمین و ریزش دیوارها بشود و همچنین در جلوگیری از توسعه بیابان ، نقش بسزایی در بیابان زدایی دارد.

 

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:

 

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی: ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *