جاذبه های گردشگری استان گیلان + جواهردشت

جواهردشت

خطه سرسبز گیلان دارای بیشمار مناطق دیدنی طبیعی است. در سفر به قسمت‌های شمالی کشور ، علاوه بر جاذبه که دریای خزر دارد ، استفاده از ظرفیت های طبیعی کوه های این استان زیبا را به شما توصیه می نماییم که بسیار مهیج هستند. اگر تاکنون تجربه اقامت در طبیعت را نداشتید و با صدای شرشر آب و نجوای پرندگان طبیعت از خواب بیدار نشده اید، حتماً در اولین فرصت به جواهردشت ،‌ این طبیعت زیابی خواستنی سفر کنید. این منطقه فضایی بسیار مناسب برای اقامت در طبیعت را دارد و تجربه‌ای تکرار نشدنی برای شما فراهم می آورد.

جواهردشت ییلاقی روستایی و رویایی و از مکانهای بسیار استان گیلان بوده که در شهر چابکسر واقع شده است. ارتفاع از طرح دریای این ییلاق  ۲۵۰۰ متر می باشد.  جواهردشت در مرز شرقی بین استان گیلان و استان مازندران ، در فاصله ۲۶ کیلومتری از سیاهکلرود و ۴۶ کیلومتری از شهرستان رودسر می باشد.

ویژگی‌های ییلاق جواهردشت

از برجسته ترین ویژگی‌ جواهردشت را میتوان دارا بودن تنوع طبیعی بسیار زیاد آن ذکر کرد.  کوه زیبا و مرتفع سماسوس ، جنگل های انبوه و هیرکانی موجود در پایین دشت ، مراتع سرسبز و پر گل این منطقه ، چشمه سارهای جوشان و رودخانه های فراوان و دشت های گسترده و معتدل جواهردشت ، همگی از ویژگیهای بارز و عالی این منطقه ییلاقی زیبا است.

در ماه هایی از سال، قرار گرفتن این منطقه در میان اقیانوسی از ابرها ،‌ تجربه بسیار متفاوت و پر از شگفتی را برای مسافرانش ، رقم خواهد زد. قسمت‌های مختلف جاده ای که به این ییلاق میروید تنوع آب و هوایی مختلفی را حس میکنید بنحویکه حتی در شرجی ترین و گرم ترین روزهای سال در کنار دریای خزر ،‌ در آن ارتفاعات سرما و خنکی خاصی را میتوانید احساس کنید. در طول مسیر جاده ییلاقی به‌سمت جواهردشت ، عطر و بوی درختان پرتقال شما را مشعوف خود خواهد کرد.

درحال حاضر این منطقه ییلاقی دارای آب لوله کشی از چشمه های محلی و نیز برق شهری می باشد. مرزبندی و فنس کشی میان مزارع و زمین های زراعی آن منطقه ، چشم‌انداز زیبایی را در مسیر جلوه میدهد که در کنار و خانه های شیب دار روستایی با همان سقف های شیروانی مناظر دل انگیزی را به شما پیشکش می کند. 

از مناظر رویاییی این روستای ییلاقی میتوان ره شب‌های پرستاره آن نام برد و مسیر رانندگی شما در جنگلی هیرکانی بسیار انبوه و سرسبز ، نمایش یک تصویر نقاشی دل انگیزی را به چشم شما هدیه میکند. این منطقه پس از «دیلمان»، مرتفع‌ترین روستا در استان گیلان می باشد.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو این لینک را کلیک کنید.

آرامش و امنیت خاطر را با ما تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *