جاذبه های گردشگری استان گیلان + ابشار ویسادار

آبشار ویسادار

آبشار ویسادار  پرطرفدار ترین آبشارها و جاذبه های طبیعی استان گیلان است که با ظاهری خاصر و منحصر به فرد در جنگل های بکر شمال تصویری زیبا از خود به نمایش می گذارد. این جنگل ها که در نزدیکی کوه های تالش قرار دارند با پوششی از گیاهان انبوه و طبیعت زیبا و نیز آب و هوایی مطبوع در اطراف آبشار ویسادار ایجاد نموده اند.

آبشار ویسادار یکی از زیباترین مکانهای دیدنی در شهر رضوانشهر استان گیلان می باشد. این آبشار سومین آبشار مرتفع استان گیلان محسوب میگردد و در میان جنگل های زیبای رضوان شهر است . شکل خاص دیواره های اطراف آبشار ویسادار مناظر خاطره ساز و زیبایی در دل جنگل برای مسافران و گردشگران ایجاد می نماید.

آبشار ویسادار از روی تخته سنگ های بلند سرازیر می گردد و به حوضچه پایینی خود ریزش میکند. ارتفاع آبشار ویسادار  ۱۵متر است و دیوارهای صخره‌ای آبشار حالت لایه لایه ای شکل دارند و در بخشهایی از دیواره‌ بر اثر فرسایش ، پلکانهای زیبایی ایجاد گشته است. شکل سنگ های اطراف این آبشار فضایی ، به حالت نیم دایره میباشد که در حوضچه پایین برای شنا فضای مناسبی را ایجاد کرده است و عبور نور از وسط روزنه های شاخ و برگهای درختان و بازتاب آن نور از حوضچه آبشار ویسادار در میان شرشر و صدای هیاهوی آب، ترکیبی دلنشین از مناظر بسیار دلپذیر طبیعی را به طبیعت دوستان و گردشگران هدیه می دهد. جنگل اطراف آبشار ویسادار نیز بلعت تراکم بالای درختان ، هوایی مطبوع و دل پذیر دارد که پیاده روی و قدم زدن در این مکان رویایی بسیار مناسب می باشد.

نکته قابل تامل در این استان ، وجود رطوبت زیاد در هوای استان گیلان می باشد که بطور خاص در در فصل تابستان بسیار زیاد میگردد که برای رهایی از این رطوبت و آب و هوای شرجی ، میتوانید به  آبشار ویسادار پناه ببرید. آبشاری در میان جنگل در دامنه کوه تالش ، با آب و هوای بسیار مطلوب‌ و مناسبتر از بقیه نقاط نزدیک به دریا است.  آب خنک آبشار و همچنین آبتنی در حوضچه پایینی زیر آبشار ویسادار که محل تجمع آبهای سرازی شده این ابشار است ، در گرمای تابستان برای بسیاری از گردشگران و مسافران واقعاً خواستنی است. همان گونه که در تابستان‌ محیط اطراف آبشار ویسادار در جنگل خیلی خنکتر از سایر نقاط استان گیلان است، زمستان های آن هم میزان سرماین اطراف ابشار مذکور از جاهای دیگر، خیلی سردتر است.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو این لینک را کلیک کنید.

آرامش و امنیت خاطر را با ما تجربه کنید:

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *