جاذبه های گردشگری استان خراسان شمالی + بش قارداش

گردشگاه بش قارداش

بش قارداش از مناطق دیدنی شهر بجنورد محسوب میشود. شهر بجنورد شهری کوچک در استان خراسان شمالی می باشد.  این شهر را خیلی از مردم بعلت داشتن  باغات میوه و چشمه های آب معدنی آن ، می شناسند. شهر بجنورد دارای جاذبه های گردشگری متنوعی بوده و گردشگاه بش قارداش یکی از آن جاذبه ها است. 

گردشگاه بش قار داش بجنورد  از معروفترین جاهای دیدنی بجنورد بحساب میاد. این مجموعه تفریحی بعنوان جاذبه تاریخی و طبیعی شناخته می شود. در اصل این گردشگاه هم دارای ارزش تاریخی بوده و هم دارای اهمیت طبیعی می باشد چون دارای طبیعت منحصربه فردی است. این گردشگاه در زبان و گویش ترکی خراسانی ، بمعنای «پنج برادر» می باشد.

وسعت این گردشگاه تقریبا ۳۸۰ هکتار می باشد. گردشگاه بش قارداش در دفتر ثبت فهرست آثار ملی ایران ثبت شده  است. این گردشگاه در تاریخ ۱۱دی۱۳۸۰ در دفتر ثبت آثار ملی ایران ثبت شد.. گردشگه بش قارداش در طول سال ، به‌خصوص در فصول‌ بهار و تابستان ، تعداد زیادی از گردشگران و مسافران شبهای مهتابی را اقصا نقاط کشور بسمت خود جذب میکند. فضای مطبوع و دل انگیزی این گردشگاه و امکانات مختلف آن ، که تماما در دسترس میهمانان است، فرصتی استثنائی برای گذراندن چند ساعت استراحت و گردش را برای میهمانانش فراهم می آورد.

گردشگاه بش قارداش دارای فضایی سرسبز و زیبا می باشد. درختان بلند و سربه‌ فلک کشیده  دارای عمر زیاد و قدیمی آن را احاطه کرده است ، درختان متنوعی از قبیل  سرو ، چنار و زیتون تلخ و  اقاقیا و  زالزالک و زبان گنجشک و افرا و عرعر و ارغوان و کاج و حتی توت و بوته های زرشک به وفور دراین گردشگاه به چشم میخورد. همین امر باعث ایجاد فضایی سرسبز و روح نواز برای گردشگران فراهم نموده است. یکی از قسمتهای این گردشگاه استخر بزرگی است که دارای آب نمای زیبایی می باشد. علاوه بر این ، در مقابل استخر اصلی ، دروازه ای گذاشته شده که قدمت آن حدواً ۲۰۰ سال می باشد که هنوز هم پا برجا بوده و در جای خود استوار است. 

باید گفت که تمام امکانات پایه ای که برای یک گردش چندین ساعته مورد نیاز باشد نیز در این گردشگاه فراهم شده ، نمازخانه ، چندین سوپرمارکت ، سرویس هیا بهداشتی ،  آبخوری های متعدد، استخر شنا و  پارکینگ.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث اینجا را کلیک نمایید.

 

آرامش و امنیت خاطر را با ما تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *