جاذبه های گردشگری استان خراسان شمالی + سرچشمه شوقان

سرچشمه شوقان

سرچشمه شوقان از مناطق بسیار دیدنی استان خراسان شمالی محسوب میگردد که به فاصله پنج کیلومتر از سمت شمال غربی میدان امام خمینی شوقان واقع می باشد. این چشمه در نزدیکی وهی قرار گرفته است و آب آن در چند قسمت از شکاف‌ های این کوه خارج میگردد. اهالی و مردم شوقان باورهای اعتقادی بخصوصی در مورد این چشمه دارند و آب آن چشمه برایشان از قداست خاصی برخوردار میباشد. علاوه بر این، از آب چشمه برای سیراب نمودن باغها و مزارع کشاورزی استفاده میگردد که در جویهای داخل شهر نیز جای می شود.

بر اساس تحقیقات محلی انجام شده ،  این چشمه اصلی ترین ، چشمه منطقه می باشد و عامل اصلی شهر شوقان و مسکونی شده آن ، موضوع در مجاورت آب بودن آن می باشد. 

از جذابیت های شهر شوقان ، وجود چنار کهنسالی است که در میدان مرکزی شهر قرار گرفته و در فهرست آثار طبیعی ملی کشور ایران به ثبت رسید ، که توسط آب همین چشمه ، سیراب میگردد.

شهر شوقان دارای آب و هوای کوه پایه‌ای ولی معتدل می باشد که درشمال این شهر، کوه آلاداغ و همچنین در جنوب این شهر، کوه های سالوک و بهار قرار دارد .

محصولات اصلی کشاورزی این منطقه شامل گندم و جو می باشد. یکی از قطبهای تولید صیفی جات بخصوص مخصوصاًَ گوجه فرنگی و خیار در منطقه شهر شوقان بحساب میاید. 

این شهر از جاذبه های مسافرتی و گردشگری فراوانی برخوردار میباشد که میتوان به کوهستانهای ییلاقی بسیار زیبا و خوش آب و هوای آن اشاره کرد.

لازم به ذکر است که زبان گفتاری و شنیداری مردم شهر شوقان فارسی ، کرمانجی و ترکی می باشد. 

شهر شوقان از لحاظ بیشینه تاریخی ، دارای قدمت زیادی می باشد ، بطوری که تعدادی از جهانگردان مشهور جهان بعد از مسافرت و دیدن این سرزمین بیادمانمدنی ، شهر شوقان را بعنوان سرزمینی آباد با مردمانی مهمان‌ نواز که به زبان پارسی و ترکی سخن مگفتند ، یاد کرده اند. از سایر بخشهای دیدنی سرچشمه شوقان میتوان به بخشهای زیر اشاره کرد:

غار امر شوقان ؛ غار گنج کوه و نیز قلعه کفش دوزک شوقان ، دره بنینزو ؛ کوه بهار و هفت امام ناویا و همچنین قلعه سنگی طبر ، لق لق طبر ؛ جنگل کرکوی آلاداغ شوقان

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *