جاذبه های گردشگری استان گیلان + ماسوله

ماسوله:

نمای زیبای کلی از ماسوله را میتوان بطور خلاصه میتوان گفت: خانه‌های پلکانی و بالکن های مزین به گل های شمعدانی و جنگل های بکر و سرسبز با آبشارهای خروشان و کوه های بلند  از آن دسته مناظر زیبایی هستند که قطعا شما را عاشق خود می کنند ، علاوه بر این ،  آب و هوای مطبوع و مردم خون‌گرم و مهمان نواز و غذاهای باکیفیت و فضای رویایی روستای ماسوله گیلان، جذابیت بسیار بالایی دارد که هرکسی که اگرفقط یکبار به این مکان زیبا رفته باشد، قطعا بارها و بارها مجدداٌ به آن جا سفر خواهد کرد.

ماسوله در جنوب غربی استان گیلان بوده و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر رشت در قسمت مربوط به سردار جنگل شهر فومن واقع شده است. ماسوله با شهر فومن فقط ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و با شهر ماکلوان، حدوداً ۲۰ کیلومتر اختلاف مسیر دارد. ماسوله از شمال به شهرستان ماسال و  از جنوب به طارم علیا (در استان زنجان) و از شرق به جلگه شهر فومن و از غرب به شهرستان خلخال (در استان اردبیل) محدود می باشد. مرکز ماسوله تا مرز استان زنجان حدود ۲ کیلومتر فاصله داشته و تا محدوده استان اردبیل (منطقه گیلوان) حدوداً ۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

ماسوله با داشتن خانه‌های زرد رنگ که جنگل سبز و کوه‌های خوش رنگ در دنیایی مه‌آلود در پس زمینه، واقعا شبیه به تابلو‌ی نقاشی یا کارت پستالی بی نظیر با کیفیت بسیار بالا است. ماسوله از معدود شهرهایی است که در ان وسیله نقلیه موتوری وجود ندارد ، زیرا تردد هرگونه وسیله نقلیه با وجود کوچه باغ های باریک و پله‌پله عملا امکانپذیر نمی باشد.

اگر بدنبال فرار از شلوغی شهر می باشید ، به ماسوله بروید ؛ شهری که هر روز صبح با آواز خروس و بوی مطبوع نان محلی از خواب بیدار میشود. پیاده‌روی شبانه و نیز قدم زدن در صبحگاه مه‌آلود ماسوله بسیار دل انگیز است.

یافته‌های باستان‌شناسان حاکی از این است که تاریخچه این شهر متعلق به دوره سلجوقی بوده است. دلیل کوچ اهالی ماسوله از بخش کهنه ماسوله به شهر فعلی ماسوله ، زلزله‌ای بزرگ در سال ۸۹۰ هجری قمری میباشد. البته روایت دیگری هم است که دلیل این کوچ را شیوع همه‌ گیری بیماری طاعون در سال ۹۴۳ هجری قمری میدانند.

مکانهای دیدنی ماسوله

آبشار کوشم

رودخانه و آبشار ماسوله رودخان

آبشار خرم بو (خربو)

آبشار توریشوم

آبشار لارچشمه

پارک جنگلی ماسوله

قله شاه معلم (ماسوله داغی)

ییلاق کوربار ماسوله

ییلاق للندیز

چشمه آب معدنی علی زاخونی

خانه‌های پلکانی ماسوله

موزه های ماسوله

محوطه باستانی ماسوله

امام‌زاده هاشم

بقعه عون ابن علی

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *