جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی + جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد

تجربه ترس و ترشح آدرنالین در سفر و گردشگری از تفریحات مورد علاقه بسیاری از علاقمندان به طبیعت  گردی است که  این روزها نیز طرفداران بسیار زیادی دارد.  جنگل جیغ، یکی از ترسناکترین جنگلهای کشور می باشد که جزء مناطق دیدنی شهر مشهد محسوب میگردد که سالانه تعداد زیادی مسافر و گردشگر را که گردشگران بسمت خود خذب میکند. این جنگل در سمت روستای سربرج واقع است. شاید هر کسی نام این جنگل را بشنود ، برایش جای سوال باشد و کنجکاو علت نامگذاری این جنگل به نام “جیغ” باشد و همه دوست دارند از راز این جنگل مطلع گردند.

براساس داستانها و روایاتهای محلی ،جنگل جیغ مشهد جنگلی نفرین شده بوده و محلی برای زندگی اجنه و شیاطین می باشد که تصمیم در مورد واقعی بودن یا توهمی بودن این موضوع را به شما واگذار می نماییم.

راز جنگل جیغ مشهد

واقعیت امر این است که امروزه در قرن بیست و یکم باور به مسائل ماورایی شاید کمی سخت و دشوار باشد ، ولی باید توجیه علمی برای صداهای جیغ مذکور در جنگل جیغ وجود داشته باشد.

با توجه به اینکه این جنگل در دره و در کنار رودخانه سربرج ، که یکی از سرچشمه های سد طرق می باشد ، قرار گرفته ، رودخانه سربرج در قدیم ، رودی بسیار پرآب و خروشان بوده است ولی متاسفانه در اثر مرور زمان خشک گردید و تنها در برخی فصول سال در آن آب جریان دارد. این رودخانه پس از سالها خشکی ، مجدداً در سال ۱۳۹۰ پرآب گردید. در سال ۱۳۹۰، همزمان با پرآب‌شدن ، صداهای جیغ عجیب و رمزآلود این رودخانه به گوش رسید. نکته جالب در داستان این روستا بدین شرح است که بعد از بوجود آمدن صدای جیغ ، همیشه شاهد جاری شدن آب رودخانه در تمام فصول سال خواهید بود که در هیچ فصلی بی‌آب نمیماند. این مسئله علت اصلی شروع  افسانه‌ها و روایات اهالی بومی شده گردیده بود.

برخیها هنوز معتقد هستند که جنگل جیغ، محل سکونت اجنه و شیاطین بوده است و شبها شیاطین و ارواح سرگردان نفرین شده در اطراف این روستا پرسه می‌زنند و این صدا توسط زنی که بوسیله شعله های آتش سوزانده و به قتل رسیده، در میاید و با صدای جیغ خود دنبال قاتل خود می باشد.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *