جاذبه های گردشگری استان مازندران + موزه

در ادامه معرفی موزه های تاریخی استان مازندران ، که بخش اول آن در مقاله قبلی خدمت عزیزان ارائه شد، اکنون سعی بر ان دارم که به ادامه معرفی موزه های استان مازندران بپرداریم:

کاخ موزه رامسر

کاخ موزه رامسر در سال ۱۳۱۶ بنا نهاده شد.  در میان باغ های وسیعی مملو از گیاهان و درختان متنوع قرار گرفته است. این موزه به نامهای از قبیل: کاخ مرمر ، موزه تماشاگه خزر ، باغ رامسر و کاخ موزه مرمر نیز معروف است. موزه مذکور، متشکل آثار با ارزشی از یافته های باستان‌شناسی منطقه خزری استان مازندران و نیز بافته های هنرمندان ایرانی و همچنین تابلوهای نقاشان بزرگ جهان و مجسمه‌های برنزی و سنگی بوده که در معرض دید علاقمندانش می باشد.

موزه تاریخ طبیعی خشکه داران

از مناطق بسیار محافظت شده در منطقه نشتارود به سمت عباس آباد ، منطقه خشکه داران می باشد که در آن منطقه موزه‌ای ای بنام خشکه داران وجود دارد که در ان موزه گونه های مختلف جانوری و گیاهی نگهداری می گردد. این موزه با داشتن مجموعه های تاکسیدرمی حیوانات شمال کشور ایران مورد توجه گردشگران و دانش‌پژوهان قرار گرفته است. 

موزه نیما یوشیج

در واقع موزه نیما یوشیج واقع محل زندگی پدر شعر نو فارسی ایران ، نیما یوشیج می باشد و شامل بخش هایی از قبیل: شاه‌نشین ، اتاق های متعدد و زمستان‌نشین و تابستان‌نشین و حیاط و سه ورودی می باشد. موقیعت جغرافیایی این موزه در روستای یوش بوده و وسایل شخصی ایشان از قبیل: عینک و قلم و لباس و دست نوشته ها و سایر لوازم شخصی یوش نگهداری میشود.

موزه مردم شناسی رامسر

یکی دیگر از مراکز تماشایی شهر رامسر ، موزه مردم‌‌شناسی رامسر می باشد، که شامل غرفه‌هایی برای نمایش انواع و اقسام ابزارها و وسایل مورد استفاده مردم مناطق شمالی کشور می باشد. نکته قابل توجه این است که  فضای داخلی این موزه، شبیه  یک خانه سنتی شمالی بوده که با وسایلی از قبیل: قابلمه گلی و ماهی شور و دستگاه چادرشب بافی (پاچال) وسایر لوازم سنتی مناطق شمالی کشور، نگاه علاقمندان خود را بخود خیره می نماید. 

خانه موزه مکرمه قنبری

خانم هنرمند و باسلیقه ای به نام مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه در روستای دریکنده بابل متولد گردید و علیرغم نداشتن تحصیلات دانشگاهی و سواد آکادمی، در سن ۶۷ سالگی بدون هیچ آموزشی شروع به خلق تصاویری زیبا و فوق‌العاده  نمود. دیری نپایید که کل دیوارهای خانه و دربها و کدوهای حلوایی و سایر اقلام ، تشکیل کوهی از طرح و رنگ گردید. نمایشگاه های متعددی از آثار ایشان در سراسر جهان برگزار گردید و در نهایت خانه‌ شخصی ایشن بعنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت.

مرکز خرید آرامش رامسر

شاید کمتر کسی را دیده باشید که به شهر رامسر رفته باشد و از مرکز خرید  آرامش آن شهر، بازدید نکرده باشد و خریدی ننموده باشد. مرکز خریدی متفاوت و مجلل بوده که در سال ۱۳۹۰ با ۱۵۰ واحد تجاری شروع بکار کرد. از جمله کالاهایی که میتوان در این مرکز خرید تهیه کرد، عبارتند از:پوشاک بانوان و آقایان، اسباب‌بازی، کیف و کفش، طلا و جواهرات، عطر و لوازم آرایشی. این مرکز خرید دارای سالن سینما و  کافه و هایپرمارکت و محوطه بازی کودکان و بانک و دیگر بخش‌های متنوعی است که مرکز خرید آرامش را تشکیل داده و جذابیت خیلی زیادی برای مسافران و گردشگران شهر رامسر ، دارد.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *