جاذبه های گردشگری استان گلستان + خالد نبی

مقبره خالد نبی

آخرین تبلیغ کننده دین مسیح خالد نبی بوده است.  در گفتگوی محاوره‌ای ترکمنان، ایشان را «حالت نبی» هم مینامند. جناب خالد نبی، طبق برخی مدارک و مستندات ، آخرین پیامبر قبل از نبی اکرم (ص) بود که ۸۴ سال پیش از میلاد رسول اکرم (ص) چشم به دنیا گشوده بود. البته در برخی منابع تاریخی نیز فاصله زمانی بین ظهور خالد نبی و ولادت رسول اکرم (ص) را حدوداً ۴۰ سال درج کرده اند.

در کتاب ناسخ التواریخ ذکر شده که خالد ابن سنان ۶۱۲۳ سال بعد از به دنیا آمدن آدم چشم به دنیا گشود و در سال ۵۳۰ میلادی بر تخت نبوت جلوس کرد. او در سرزمین عدن واقع در یمن زندگی میکرد می‌زیست. خالد ابن سنان از قبیله «بنی عبس بغیض» بود. خالد نبی در زمره پیامبران تبلیغی فاقد کتاب و آخرین مبلغ دین مسیح بود و رسالتش ایجاب می نمود که کرد که بنوان مبلغ دینی به همه جا سفر نماید و مردم را به پذیرش دین مسیح هدایت کند. در آن زمان در ایران ، خسرو انوشیروان که پادشاهی دادگر بود، اجازه چنین فعالیتهایی را به مبلغان ادیان دیگر میداده و مذهب رسمی ایرانیان ، آیین زرتشت بود.

راز قبرستان خالد نبی

اندکی دورتر از زیارتگاه خالد نبی ، روی یکی از تپه های این ناحیه ، تندیس های سنگی زیادی در کنار همدیگر به‌طور پراکنده وجود دارند که مانند یک گورستان ، از زمین قد برافراشته‌اند. بر اساس شواهد و مستندات تاریخی ، قدمت این گورستان تاریخی به هزاران سال پیش برمیگردد.

طبق تحقیقات و مطالعاتی که در این ناحیه صورت گرفت، نظرات متفاوتی برای شکل خاص این سنگها ابراز شده است. برخی این نظر را دارند که تندیس های بزرگ نشانگر مردانی بودند که کلاه بر سر و نیز شال بر کمر داشتند و نیز تندیس های کوچک بشکل زنان میباشند. عده‌ای دیگر نیز برخی از این سنگها را شبیه صلیب میدانند. عده ای دیگر اعتقاد دارند که این تندیس های بزرگ و کوچک به اندام های مردان و زنان مربوط میشوند.

 اگر در کنار زیارتگاه خالد نبی به مناظر اطراف نگاه کنید بایستید، چشم اندازی مسحورکننده را در مقابل خود خواهدی دید.  این منظره زیبا را تپه ماهورهای اطراف زیارتگاه تشکیل می دهند که مانند فرشی در زیر پای شما گسترده شده‌ است. از مناظر و چشم اندازهای زیبایی که در این منطقه وجود دارد میتوان به  تپه ماهورهای نزدیک زیارتگاه ، دشت های سرسبز اطراف زیارتگاه ُ، لاله زارهای در کنار مزارع گندم اشاره کرد.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث اینجا را کلیک نمایید.


آرامش و امنیت خاطر را با ما تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *