جاذبه های گردشگری استان خراسان شمالی + بندخاکی عباس آباد

بندخاکی عباس آباد

بندخاکی عبدل آباد دراستان خراسان شمالی در شهر حصار گرم واقع شده که از توابع بجنورد می باشد. آب این بند در زمستان که فصل بارندگی می باشد و از رودخانه های اطراف تامین میگردد و در فصل تابستان که فصل کم آبی بوده، جهت زمین های کشاورزی مورد استفاده کشاورزان قرار میگیرد .نوع این بند خاکی بوده و کاربردهای ورزشی از قبیل قایقرنی هم دارد. همچنین از این بند بعنوان محلی برای پرورش ماهی های گرم آبی استفاده میگردد.هرساله این منطقه دیدنی، میزبان گردشگران و مسافران زیادی می باشد.

کُپه داغ

کپه داغ که کلمه ای ترکی به معنای کوههای بسیار گرم بوده، نام رشته کوهی در شمال شرق ایران است که بخش اصلی آن در خراسان شمالی و بخش کوچکی از آن در جنوب ترکمنستان واقع می باشد.

این ارتفاعات در بخش چین خوردگی های کوهستان آلپ – هیمالیا تشکیل شده است. سمت وسوی این ارتفاعات در جهت شمال غربی-جنوب شرقی بوده و از نظر زمین شناسی بیشتر به کوه های زاگرس شباهت دارند. از بارزترین ویژگیهای آنها میتوان به منابع سرشار آب،سازندهای آهکی ، فرسایش آبی و وجود پدیده های کارسنی اشاره کرد.قله بیر در شمال شیروان  بلندترین و مرتفع ترین قله این رشته کوه می باشد.

در سالهای اولیه قرن گذشته که قدرت اصلی ارتشها در دست نیروی زمینی آنها بود، بعضی از نقاط جهان که دارای اهمیت سوق الجیشی در منطقه خود را داشتند به قلب زمین  (Heartland Theory) شهرت پیدا کردند  که از جمله ارتفاعات کپه داغ به دلیل تسلط بر دشتهای روسیه ، از جمله قلب های زمینی دنیا جهان محسوب می گردید.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید


آرامش و امنیت خاطر را با ما تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *