جاذبه های گردشگری استان مازندران + آبشار آب پری

 

آبشار آب پری

طبیعت دل انگیز و زیبای استان مازندران برای همگان دل انگیزاست. از سواحل رویایی دریای خزر تا جنگل‌ های سرسبز و دل‌ انگیز آن ، همه و همه نشان ازجاذبه بسیار قوی گردشگری این استان ارزشمند کشور ایران میباشند. از اساسی ترین مقاصد گردشگری و مکان های بسیار دیدنی مازندران می توان به آبشارهای آن استان اشاره نمود ، آبشارهایی مانند آب پری ، ترا ، سنگ نو، ایج و نارم .

آبشار آب پری در کنار جاده می باشد،  این آبشار ، به نظر میاید شاید شباهت چندانی به آبشار نداشته باشد ؛ چون قسمتی از سنگ‌ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه تجمع شده است ، جمع شده‌اند و آب کمی از میان سنگ‌های مذکور در جریان است. گردشگران پرشماری در روزهای تعطیل از سال به این محل مراجعه می کنند. اختلاف درجه حرارت این ناحیه با هوای شهرستان رویان ، تقریبا ۱۰ (ده) درجه سانتی‌گراد می باشد. درختان جنگلی در قسمتهای کم ارتفاعتر و درختان کاج در قسمتهای بلندتر قابل مشاهده است.

آبشار آب پری کجاست ؟

آبشار آب پری در در فاصله پنج کیلومتری نور، در نزدیکی رویان استان مازندران واقع شده است . 

دسترسی به آبشار آب پری

اگر از چالوس، حدود ۵۰ کیلومتر به‌سمت شرق حرکت کنید ، پس از گذشتن از نوشهر و پارک جنگلی سیسنگان به شهری به نام «رویان» خواهید رسید که نام قدیمی‌ این شهر «علمده» بود. بعد از رسیدن به شهر علمده ، به بازار اصلی رویان بروید و از صنایع دستی ان شهر دیدن نمایید، سپس به سمت جاده رویان-بلده حرکت کنید و بعد از گذشت ۱۳ کیلومتر از جاده پرپیچ گلندرود آبشار آب پری را در چپ کنار میتوانید رویت کنید.  لازم به ذکر است که در این مسیر روستاهای زیبایی نظیر روستای حسین آباد ، علمده ، تاشکوه و شهرک سرودشت را میتوانید بازدید کنید تا به جنگل‌های رویان برسید. از اول جنگل تا آبشار آب پری، حدود پنج دقیقه فاصله می باشد.

بهترین زمانسفر به آبشار آب پری

باتوجه به اینکه آبشار پری در منطقه ای با آب و هوای تقریبا سرد قرار گرفته ، بهترین زمان برای بازید و سفر به آن آبشار در فصلهای بهار و تابستان است ؛ هنگامیکه در استان مازندران هستید و از وجود گرما و شرجی هوا ، رنج می برید، در ان زمان سفر تفریحی خود را به آبشار آب پری آغاز کنید که دارای اب و هوای مطبوعی است. البته این ابشار در فصل پاییز هم با نمایش رنگهای منحصر به فرد و دوست‌ داشتنی‌ خودش ، از رنگ‌های زرد و قرمز و نارنجی ، زمان مناسبی برای طبیعت دوستان و عکاسان طبیعت، محسوب گردد .

 

برای استعلام و خرید بیمه ثالث خودرو اینجا را کلیک کنید.

امنیت و آرامش خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید: شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۳۶۴ – ۰۲۶      ۳۲۸۲۷۲۶۵ – ۰۲۶      ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *