جاذبه های گردشگری استان گلستان + سوارکاری گنبد

مجتمع سوارکاری گنبد کاووس

مجتمع سوارکاری گنبد کاووس از مجموعه‌های کشوری بسیار مهم در ورزش سوارکاری می باشد. این مجموعه بیش از  ۱۶۰ هکتار وسعت را بخود اختصاص داده شامل  ۱۲۰ هکتار زمینهای کشاورزی ، پارکینگهای مسفف و روباز ، فضای سبز زیبا ، پیست مخصوص اسب دوانی و مساحت تقریبی ۳۰ هکتار سوئیتهای خاص ، ویلاها ، اصطبل های زمستانه و تابستانه ، جایگاه مخصوص مسابقات و استخر شنا می باشد. 

فصول مناسب جهت برگزاری مسابقات اسب دوانی در فصلهای بهار و پاییز می باشند. که بیش از پنج هزار نفر در هر مرحله از مسابقات اسب دوانی جهت دیدن این مسابقات زیبا به این مکان مراجعه می نمایند.

مسابقه‌های اسب دوانی بغیر از گنبد کاووس در شهرهای دیگری مثل تهران و مشهد و کردستان و همچنین بندر ترکمن برگزار می‌شود.این مجموعه در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ در لیست فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

مجتمع اسب سواری گنبد کاووس از نظر معماری در منطقه ، بی نظیر است. این مجتمع با سازه های بتنی با ارتفاع  ۱۳ متر و به شکل مکعب مستطیل ساخته شده است. کشیدگی این شکل در جهت شمالی جنوبی می باشد و میدان مسابقات نیز در جبهه شرقی آن وجود دارد.

در پیست سوارکاری گنبد کاووس ، معمولا شاهد رقابت اسبهای ترکمن در آن می باشید. امروزه یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری  استان گلستان همین پیست اسب سواری می باشد.

اسب ترکمن گونه‌ای از اسب است که با نژاد ترکمن خالص بوده و  در منطقه ترکمن صحرا زیست کرده و پرورش یافته باشد. رنگ آنها بیشتر به رنگ خاکستری بوده و از بدنی کشیده و لاغر برخوردار هستند. شکم آنها بر خلاف بسیاری از نژاد دیگر اسبها ، تخت می باشد. صادرات این نژاد از اسبهای به خارج از کشور دارای ممنوعیت قانونی می باشد. اسب ترکمن صحرا  اسبی است دارای ویژگیهایی منحصر به فردی است که این ویژگیها را میتوان بشرح زیر نام برد: دارای قدی بین ۱۴۸ تا ۱۵۵ سانتیمتر ، گوشهایی بلند و متحرک ، سینه ای فراخ و متناسب ، کپلی کم شیب با عرض خوب ، مفاصلی قوی ، سم هایی محکم با زاویه مناسب ، تحمل حرکات سنگین ورزشی.

هنگام برگزاری مسابقات اسب ‌سواری در این مجتمع ، تماشاچیان و طرفداران زیادی به این مجموعه جذب میشوند. بطوریکه پنجشنبه هر هفته بین  ۳ تا ۷ هزار نفر و همچنین در روزهای جمعه که کورس های بهتری برگزار می‌شود بین ۵ تا ۶ هزار نفر برای دیدن مسابقات به مجموعه مذکور مراجعه میکنند. لازم به ذکر است که هیچ ورزشی در این استان ، دارای این تعداد تماشاگر و علاقمند در یک فصل یست.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *