جاذبه گردشگری استان گیلان + دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار

انصافا باید اذعان کرد استان گیلان تکه‌ای از بهشت در شمال کشور ایران است و تک تک جاهای این استان ، پر از جاذبه های طبیعی حیرت‌انگیزی می باشد هر سال شاهد هجوم گردشگران ایرانی و خارجی زیادی به این منطقه هستیم.

روستای سقالکسار فاصله بسیار کمی  از رشت دارد ، مکانی بسیار بی نظیر با امکانات خوبی است. دریاچه سقالکسار از پاک ترین دریاچه های استان گیلان می باشد. این دریاچه یکی از لوکیشن های بسیار عالی برای ساخت صحنه فیلمهای ماهی و گربه می باشد، انعکاس درختان انبوه در سطح آب ، آرامشی عجیب را به همراه سکوت دلکش آن مکان به همراه خواهد داشت.

قطعا خیلی از مسافران و گردشگران نگران جاده های خاکی و تیز ناهمواربرای رسیدن به این دریاچه هستید ولی باید بگوییم تمام جاده دسترسی به سد خاکی سقالکسار کاملا هموار و آسفالت می باشد.

اگر قصد دارید در اطراف رودخانه پیک نیک راه بیاندازید و اطراف دریاچه را با خودروی خود رانندگی کنید ، و با ماشین وارد محوطه سد خاکی سقالکسار بشوید؛ قطعا باید هزینه ای برای وردی به این منطقه ، بپردازید. همچنین می توانید مخصوصا در روزهای شلوغ و تعطیلات،خودروی خود را در بیرون از محوطه سدخاکی پارک کنید و پیاده وارد محوطه گردید ؛ که در اینصورت نیازی به پرداخت هزینه برای ورود به محوطه سد خاکی سقالکار ، بپردازید. 

روستای سقالکسار روستای پاک

بدلیل توجه خاصی ک مردم بومی آن منطقه به نظافت و پاکیزگی دریاچه سقالکسار و محیط اطراف آن دارند ، در این منطقه زباله ای به چشم نمی خورد. به همین دلیل لقب پاک ترین دریاچه استان گیلان را انحصاراً  به دریاچه سقالکسار تخصیص داده اند. یکی از موضوعات بسیار جالبی که در این دریاچه مرسوم ، این است که  در زمان ورود به سد خاکی سقالکسار ، یک کیسه زباله  در اختیار مسافران و گردشگران تحویل میگردد تا زباله های خود را در طبیعت نریزند و در هنگام خروج از اطراف دریاچه سقالکسار ، این کیسه زباله را بصورت پر به نگهبانی درب خروج تحویل دهند، که در این صورت بیش از ۵۰ درصد مبلغ ورودی پرداخت شده مسافران و گردشگران ، به آنها بازگردانده می گردد. این طرح از سال ۱۳۹۰ اجرایی شد و باعث شد تا کلیه افرادی که از محوطه مذکور استفاده میکنند زباله های خود را در این مکان پاک و زیبا رها نکنند، متاسفانه شنیده‌ها حاکی از این موضوع است که این رسم خیلی خوب در حال کم‌رنگ شدن بوده و مانند سالهای قبل استقبالی از این طرح نشده است.  حال خوب است بدانید که  از این زباله ها برای تهیه ورمی کمپوست استفاده می گردد. ورمی کمپوست متشکل از ورمی (کرم خاکی) و کمپوست (کود آلی) بوده که محصول فعالیت کرم خاکی می باشد.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *