جاذیه های گردشگری استان مازندران + جاده چالوس

جاده چالوس

جاده‌ چالوس همان جاده  ۵۹ است که در سال ۱۳۱۲ به مرحله بهره‌ برداری رسید. با ساخت سد بزرگ امیرکبیر ، این جاده مورد توجه بیشتری از مردم قرار گرفت. این سد علاوه بر افزایش زیبایی این جاده، مقدمات تبدیل جاده‌ چالوس را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور را ایجاد کرد.

این جاده در واقع قطر رشته کوه البرز را طی می کند که برای ساخت آن ، تونل‌ها و پل‌های خیلی طولانی ساخته شد. با توجه به اینکه تمامی ساخت‌ و ساز‌ها در دواران دوره رضا پهلوی انجام شده ،  این جاده یکی از ناامن ترین جاده‌های کشور محسوب میشود ، چون امکانات کم آن دوران ، باعث شد تمامی تونل‌ ها و پل‌ ها با سختی بسیار زیاد و دستمزد خیلی بالایی کارگران ، تکمیل گردد. این جاده بعد از ساخت مورد انتقادهای شدید مهندسان اروپایی قرار گرفته بود. با توجه به خطراتی مانند رانش زمین ، زلزله ، خطر بهمن و ریزش کوه و همچنین ترافیک‌ های کمرشکن تا یکصد و پنجاه کیلومتری، شاهد علاقه فراوان مسافرانی می باشد که برای دیدن زیبایی‌ های غیرقابل تکرار طبیعی این جاده ، همه خطراتش را به جان میخرند.

مسیر دسترسی به جاده چالوس

راه دسترسی به جاده کرج – چالوس از شهر کرج استان‌ البرز یا شهر چالوس در استان مازندران می باشد . در صورتیکه از شهر تهران بخواهید بسمت جاده چالوس حرکت کنید باید از بزرگراه لشکری (جاده مخصوص)، به‌طرف شهر کرج و ابتدای جاده چالوس بروید.

سایر مسیرهای دسترسی به جاده چالوس از سمت تهران:

  • اتوبان تهران-کرج

  • انتهای اتوبان همت (خرازی)

  • اتوبان تهران-شمال

شهرها و روستاهای مسیر جاده چالوس

اولین چیز زیبا در جاده چالوس که در مسیر کرج – چالوس هست، رودخانه خروشان کرج رود می باشد، که این رودخانه دقیقا در موازات جاده امتداد داشته  و سرچشمه آن البرز جنوبی است. این رودخانه پس از طی مسیر و رد کردن دشت‌های کرج ، در انتهای مسیر خود به رودخانه جاجرود متصل میشود، که اگر شما رودخانه را دنبال نمایید ، به سد زیبای کرج و روستای کوچک واریان میر سید.

در کیلومتر پانزده (۱۵) جاده چالوس روستای زیبایی بنام نوحان است که آبشار نوجان از جاذبه های خیلی دیدنی این روستای زیبا می باشد. در فاصله کمی بعد از این روستا ، آبشار زیبای خوارس در حوالی روستای خوارس وجود دارد، و در ادامه به روستای آتشگاه ، وجود دارد.

در کیلومتر ۱۷ (هفده) جاده چالوس نیز آبشار زیبا و بلندی وجود دارد که انصافا از  زیباترین آبشارهای کشور محسوب میگردد.

کمی جلوتر در در کیلومتر ۳۲ (سی ودو) جاده چالوس روستایی قشنگ مورود است. مورود روستایی بسیار زیبا در داخل ارتفاعات و در دل دره‌ای زیبا قرار دارد که  اگر در فصل بهار به این روستا بروید ، آن را غرق در گل های بهاری سرخ و زرد می بینید. در حوالی این روستا، آبشار زیبای چهارصد تنور، چشمان هر بیننده ای را نوازش میدهد. البته رودخانه مجاور روستای مورود هم از جذاب‌یتهای خاصی برخوردار است. 

روستای زیبای کچسر از دیگر جذابیتهای جاده کرج – جالوس است. این روستا در بخش آسارای جاده مذکور قرار دارد و از سنتی ترین و قدیمی‌ترین روستاهای ان منطقه محسوب میشود که قدمت آن به دوران صفویه باز میگردد. گچسر روستایی با منابع غنی از گچ بوده که موجب شده تا کوره های متعددی در این روستا ساخته شود.التبه زیبایی های این جاده زیبا به همین حد ختم نمیشود که به شما توصیه میگردد حداقل یکبار به این جاده زیبا سفر کنید.


آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی: ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *