بیمه بدنه خودرو + بیمه اقساط ۱۲ ماه + بیمه بدون پیش پرداخت

برای استعلام و خرید بیمه اینجا را کلیک نمایید.

چگونگی محاسبه حق بیمه در بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۰

تخفیفات عدم خسارت درصورت بروز تصادفات رانندگی

در سالهایی نه چندان دور ، موضوع تخفیفات و خسارات احتمالی اینگونه بود که اگر خورویی دارای تخفیفات عدم خسارت مندرج در بیمه نامه خود بود، با اولین تصادفی که به بار میاورد که در آن تصادف مقصر حادثه بود، کلیه تخفیفات عدم خسارت خودرو نابود میشد و در هنگام تمدید بیمه نامه شخص ثالث، بطور ناگهانی تخفیفات مندرج در بیمه نامه شخص ثالث خودروی مذکور ،  صفر لحاظ میشد. ولی بیمه مرکزی با ابلاغ بخشنامه ای ، این موضوع را اصلاح کردبنحویکه اگر تصادفی برای خودرویی پیش آید که در ان سانحه، خودروی مذکور مقصر حادثه هم باشد، در این صورت بصورت پلکانی و بشرح زیر تخفیفات عدم خسارت خودروی مذکور کاسته میگردد.

 

نوع خسارت        

یک بار خسات

دو بار خسارت

سه بار و بیشتر

جانی

۳۰ –

۷۰ –

۱۰۰ –

مالی

۲۰- 

۳۰ –

۴۰ –

 

 

مدل (سال ساخت) 

با توجه به اینکه هرچه از عمر خوروهای بیشتر بگذرد، به همان نسبت به سطح ریسک و میزان خطرآفرینی انها افزوده میگردد و از میزان امنیت قطعات و مجموعه های بکاررفته در خودروها کاسته میگردد، لذا با توجه به اینکه کلیه محاسبات تعیین حق بیمه براساس میزان خطر و سطح ریسک انجام میشود، بهیمن دلیل عامل مهمی بنام ضریب کهنگی در تعیین حق بیمه شخص ثالث دخیل میگردد.

براساس تعریف بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ، خودروهایی از بیش از ۱۵ سال از عمر آنها میگذرد، مشمول ضریب کهنگی میگردند. بدین صورت که بازای هرسال بعد از آن دو درصد از حق بیمه بعنوان ضریب کهنگی در نظر گرفته میشود، شاید ندانید که سقف ضریب کهنگی برای خودروهای دارای عمر بیش از ۱۵ سال ، حداکثر ۲۰ درصد می باشد. لازم است بدانید که بسیاری از شرکتهای بیمه گر از بیمه کردن خودروهای با سن بالا خودداری میکنند و پوششهای بیمه شخص ثالث را برای سطح ریسک اینگونه خودروها تقبلی نمی نمایند و به اینگونه خودروها بیمه شخص ثالث فروش نمی کنند.

 

 جهت خرید قسطی بیمه با ما تماس بگیرید.

آرامش و امنیت خاطر را با تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶    ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶    ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *