جاذبه های گردشگری استان مازندران + موزه ها ۱

موزه های تاریخی استان مازندران

امور گردشگری فرهنگی جزء مواردی است که دارای دوستان زیادی می باشند از موزه‌های متعددی که در گوشه‌ و کنار استان مازندران فعالیت دارند و در سفر به این استان حتما بازدیدی از آنها را در برنامه خود قرار دهید، بشرح زیر میباشند:

موزه ساری

این موزه تاریخ در شهر ساری در عمارت منوچهرخان کلبادی واقع شده است. این عمارت دارای قدمتی بیش از صد سال است که قدمت آن به اواخر دوره قاجار برمیگردد و بعنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت و درج شده است. بخشهای این موزه عبارتند از: مردم‌شناسی و باستان‌شناسی و صنایع دستی ، لازم به ذکر است که در بناهای منوچهر خان کلبادی ، بخشهایی از قبیل خانه نظری و حمام وزیری ، برای بازدید علاقمندان تعبیه شده است.

موزه آمل

موزه تاریخ آمل شامل بخش‌ هایی مانند: باستان‌شناسی و مردم‌ شناسی و اسناد تاریخی ایران و مازندران می باشد؛ علاه بر آن نیز اشیای تاریخی با قدمت هزاره سوم قبل از میلاد مسیح را که در سه دسته بندی طبقه ای شده است را میوان مشاهده کرد.  . ویترینهای مختلفی برای اقلام مختلف درنظر گرفته شده، که ویترین سکه‌ ها ، از قسمتهای جذاب موزه آمل می باشد که تاریخ مصوری از خط ، آداب و سنن و رسوم کهن ، آرایش صورت و نوع پوشش پادشاهان و حاکمان قدیم ایران زمین را نمایش میدهند.

موزه بابل

موزه تاریخ بابل شامل قسمتهایی از قبیل: باستان‌شناسی و مردم‌شناسی و اسناد تاریخی ایران و مازندران می باشد. در کنار تمامی این موارد ،  اشیاء تاریخی مربوط هزاره سوم قبل از میلاد مسیح را دسته بندی کرده اند و در سه طبقه چیدمان کرده اند، را میتوان در این موزه تماشا کرد. از پرجاذبه ترین وینرینهای این موزه ، ویترین سکه‌ها  از بخش‌های اصلی موزه آمل میباشد که تاریخ مصوری از خطوط و سنن و آداب و رسوم کهن و نیز آرایش صورت و نوع پوشش شاهان را نمایش میدهد.

موزه کندلوس نوشهر

موزه کندلوس واقع در روستای کندلوس می باشد. این موزه یکی دیگر از موزه‌های استان مازندران می باشد که شامل قسمتهای متنوعی از قبیل اسناد تاریخی و زیورآلات و بافته‌ها و پوشاک و منسوجات ، کتب خطی و نقاشی های قهوه خانه‌ای و غیره میباشد. یکی از آثار ارزشمند و معروف این موزه سکه‌های اشکانی ، ساسانی و ایلخانی بوده و نسخه خطی قرآن کریم در این موزه می درخشد و نیز جامی مربوط به ۱۸۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در این موزه نمایش داده میشود.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث اینجا را کلیک نمایید.

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶      

ساعات پاسخگویی: ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *