جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی + پارک ملت مشهد

 

پارک ملت مشهد

پارک ملت از جاهای بسیار زیبا و دیدنی شهر مشهد بوده و یکی از قدیمیترین بوستانهای این شهر محسوب میگردد. این بوستان دارای مساحتی معادل ۷۲۰ هزار مترمربع  ( ۷۲ هکتار ) می باشد و بیش از ۳۵ هزار اصله درخت قدیمی ده‌ ها ساله را میتوان در این بوستان مشاهده کرد. در ضلع شرقی بوستان، دریاچه ای واقع است.

پارک ملت مشهد در قسمت غرب شهر مشهد واقع شده که در حاشیه بزرگراه وکیل‌آباد ، ضلع شمال غربی تقاطع آزادی می باشد. میدان آزادی شهر مشهد بدلیل همجواری با بوستان ملت از قدیم الایام بعنوان «فلکه پارک» در میان مردم شناخته شه بود.  این پارک چندین ورودی داشته و دسترسی به آن از کلیه نقاط شهر بااستفاده از اتوبوس و مترو و تاکسی به آسانی امکان پذیر بوده و دارای درسترسی سریع و آسانی می باشد. برای رفاه حال میهمانان این پارک ، در یکی از قسمتهای این پارک، پایانه اتوبوسرانی آزادی تاسیس شده است. علاوه بر آن ، همچنین با خطور ریلی مترو می‌توانید، در ایستگاه پارک ملت پیاده شده و براحتی به یکی از ورودیهای پارک مذکور دسترسی داشته باشید.

شروع ساخت این پارک زیبا ، با نظرات کارشناسی و ایده های دو مهندس انگلیسی آغاز شد ولی مدتی بعد ، مهندسان ایرانی پروژه را در دست گرفته و بقیه فرآیند آن را تکمیل نموده و آنرا به بهره برداری کشاندند. در نهایت این پارک در سال ۱۳۴۳ در عصر محمدرضا پهلوی در محیط  خارج از محدوده شهری تأسیس گردید. بدلیل توسعه و گسترش شهرنشینی بود که بعد از چندین سال،  این بوستان در محدوده شهری قرار گرفت.

بخشی سرپوشیده از این بوستان که مورد توجه ویژه بانوان بوده و نیز دارای امکانات و تجهیزات ورزشی است “باغ رز” این پارک می باشد.

شهربازی پارک ملت مشهد

شهربازی پارک ملت یکی از دیددنیهای  هیجان‌ انگیز‌ شهر مشهد بوده که عمده تورهای مسافرتی و زیارتی شهر مشهد بازدید از آن در سرلوحه برنامه های تفریحی خود قرار میدهند. این مجموعه از قسمتهای مرکزی تا بخشهای شرقی پارک را شامل میگردد. این شهربازی در سال ۱۳۵۱ خورشیدی تاسیس گردید و اولین شهربازی شهر مشهد محسوب میگردد. شهربازی مذکور تا کنون امروز تغییرات خیلی گسترده ای نموده است. قطر چرخ‌ و فلک این شهربازی ۸۰ متر بوده که یکی از  بزرگ ترین چرخ‌ و فلک های خاورمیانه محسوب میگردد.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *