جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی + چالیدره

 

چالیدره مشهد

چالیدره از مجموعه های تفریحی گردشگری بی نظیر در استان خراسان رضوی محسوب می گردد که در نوع خود با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در ان در نظر گرفته شده، فوق العاده است. چالیدره در طرقبه واقع می باشد. چالیدره با پوشش گیاهی خوب خویش، آب و هوایی مطبوع و خنکی را در کنار یک دریاچه زیبا به مهمانانش پیشکش میکند و  مکانی مناسب برای تفریح بعد از بازدید ازمناطق دیدنی مشهد بحساب میاید.

منطقه تفریحی و گردشگری چالیدره در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب شهر مشهد میباشد که در میان دو کوه واقع شده است و برای رسیدن به آن باید در حدود ۴۵ دقیقه رانندگی نمایید و سختی این راه را به جان بخرید. این مجموعه در دره چالیدره (در کنار دره ارغوان و دره‌های دیگر) در شهرستان طرقبه شاندیز، در غرب شهر طرقبه در میان ییلاقهای  طرقبه واقع می باشد.

تصمیم به ساخت چنین مجموعه تفریحی بزرگی در سال ۱۳۷۶ توسط شهرداری طرقبه و شرکت آب منطقه‌ای خراسان بصورت مشترک گرفته شد تا سدی خاکی روی رودخانه جاغرق احداث کنند ؛ این سد خاکی با هسته خاک رسی خود که بنام سد چالیدره مشهور می باشد، با اهدافی نظیر رفع اختلافات محلی در توزیع عادلانه آب، تامین آب کشاورزی باغهای منطقه و حفظ محیط زیست و اقلیم دامنه های شمالی ارتفاعات سرسبز منطقه بینالود احداث گردید که تا سال ۱۳۸۱ عملیات ساخت آن بطول انجامید. آب سد چالیدره ، باغها و زمینهای کشاورزی منطقه را آبیاری میکند.

لازم به ذکر است که رودخانه جاغرق در منطقه‌ کوهستانی و در خط‌ القعر دره و نیز در روستایی بهمین نام در فاصله ۳۵ کیلومتری غرب مشهد واقع می باشد. شرچشمه این رودخانه از ارتفاعات قله فلسکه و قله دهبار در رشته کوه بینالود می باشد که بعد عبور از روستاهای ییلاقی کردینه ، جاغرق ، طرقدر و شهر طرقبه و نیز چشمه طلا و آبیاری باغهای اطراف ، در اطراف روستای حصار به رودخانه مایان و رودخانه دهبار و در آخر به سد گلستان سرازیر میگردد. رودخانه جاغرق با طول  ۲۵ کیلومتر از مسیرهای دوست داشتنی دره نوردان محسوب میگردد.

امکانات تفریحی چالیدره

ماهیگیری

غواصی

قایق سواری

لنج سواری

ترن کوهستان

تله‌ سیژ

تله کابین

ماساژ ماهی

بانجی جامپینگ

زیپ لاین

سافاری

کارتینگ

باگی سواری چالیدره

موتور ATV

کشتی شناور با لنگری در آب

عکاسخانه سنتی

شرکت بیمه کوثر به عنوان یک شرکت مقتدر، دارای سطح توانگری مالی بالا افتخار همراهی شما را دارد.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

 

 

شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *