جاذبه های گردشگری استان گلستان + موزه صنایع دستی گرگان

 

خانه امیر لطیفی (موزه صنایع دستی گرگان)

موقعیت مکانی خانه امیر لطیفی در نزدیکی بازار نعلبندان و پشت مسجد جامع گرگان می باشد.  این بنای تاریخی باشکوه که خانه ای از دل خانه های قاجاری معروف است دارای هزار متر مساحت بوده و با ساختار سنتی و شیشه هایی به رنگهای زرد و سبز و قرمز و آبی خود ، انسان را به باد ساختمانهای قدیمی قجری می اندازد. ، به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در حال حاضر کاربری این خانه قدیمی به موزه صنایع‌ دستی گرگان تغییر کاربری داده شده است. در ساخت این بنا مثل اغلب خانه های قدیمی  از چوب ، خشت و سنگ و آجر استفاده شده که ملات اصلی مورد استفاده در این بنا ساروج می باشد که بعدها کف اتاق های آن بوسیله سیمان مرمت و بازسازیز شده است. این موزه نیز به حفظ صنایع ‌دستی منطقه و فرهنگ آن مشغول است و بعنوان یکی از مراکز دیدنی گرگان  میزبان مسافران و وگردشگران زیادی از داخل و خارج کشور در طی هر سال می باشد. 

اگر تصمیم گرفتید صنایع دستی استان گلستان به زیباترین شکل ممکن آشنا گردید ، حتماً باید به این موزه بروید. این موزه از منحصر به فردترین موزه های کشور بحساب میاید ، زیرا در یک خانه ای قدیمی مربوط به دوران قاجار می باشد.  این خانه نزدیک به ۱۰۰۰ متر مساحت دارد و بنای اصلی آن ، ساختمانی دو طبقه می باشد. در یکی از طبقات ، غرفه هایی برای معرفی صنایع دستی شهرستان ها و روستاهای مختلف اطراف  گرگان در نظر گرفته شده است. در طبقه دیگر این موزه کلیه محصولات مربوط به صنایع دستی گرگان ، مجسمه‌ها و نمادهای زیبا از مشاغل گوناگون و اصیل استان گلستان در معرض نمایش گذاشته شده است که بسیار دیدنی می باشند. در این قسمت می‌توانید مجسمه مردان و زنانی که به نخ ریسی ، قالی‌ بافی، حصیربافی و مسگری و سایر مشاغل سنتی استان گرگان مشغول هستند را می توانید مشاهده کنید.

کرسی خانه موجود در خانه تاریخی امیر لطیفی گرگان ،از بخشهای بسیار زیبای این موزه می باشد، که در این قسمت از موزه ، فضایی بسیار زیبا از تجمع های دورهمی یک خانواده ایرانی را نشان میدهد که در اطراف کرسی نشسته اند و در قالب مجسمه های مومی و کرسی و به نمایش گذاشته شده است.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید


 

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *