جاذبه های گردشگری استان خراسان شمالی + آبشار حمید بجنورد

 

آبشار حمید بجنورد

آبشار حمید در۷ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که در همین منطقه روستایی بنام حمید وجود دارد که وجه تسمیه این آبشاز از همین موضوع ناشی می گردد.  در جنوب این روستا ، دره‌ای تنگ و زببا با صخره های سنگی بزرگی قرار دارند و در انتهای دره ، در حدود ۲ کیلومتر از روستای حمید، آبشاری زیبا به ارتفاع حدوداً  ۲۵ متر دیده می‌شود. وقتی شما به این آبشار نگار میکند احساس مینمایید طبیعت از میان سنگها و دره ها زبان خود را بیرون اورده و قصد محتنویات با ارزش داخل خود که مایع حیات موجودات است را به شما پیشکش نماید.  سر منشا و سرچشمه آب این آبشار زیبا ،  از روستای آبچور بوده و روستا و آبشار حمید همیشه بعنوان مکانی تفریحی مورد توجه ورزشکاران کوهنورد و خانواده هایشان بوده است. عمده تورهای گردشگری کشور که اعزام سفر در استان خراسان شمالی میگردند، بطور معمول ، ولو برای چند ساعت، افراد شرکت کننده در تورهای خود را به این مکان زیبا میبرند تا از مزایای طبیعی و مناظر دل انگیز آن عکسهای یادگاری تهیه کنند. 

آبشار حمید در انتهای دره ای پیچ در پیچ  و صخره‌ای قرار دارد که علاوه بر زیبایی آن هنگام عبور و نیز ریزش آب از دو سمت صخره های سنگی ، باعث تولید نغمه بسیار شنیدنی از طبیعت شده و صداهایی گوشنواز را خلق می نماید. نوع سنگهای آن منطقه عمدتا از نوع سنگهای آهکی بوده و سنگ های کنار بستر رودخانه نیز از نوع سگنهای رسوبی است و مملو از فسیل های گیاهی و حیوانی هستند.

یکی دیگر از جذابیتهای این منطقه، وجود اتاقی دوار و سنگی روی صخره میباشد. طبق روایات اهالی روستایی ، در زمانهای قدیم ، فردی در آنجا میزیسته ؛ اما اکنون حافظ گردشگران در روزهای بارانی می باشد. است. وجود آبشار حمید رونق زیادی به کشاورزان و دامداران و مردم روستای حمید و روستاهای اطراف داده است ، همین موضوع باعث شده که باغات و مزارع سرسبز روستای حمید در فصل تابستان کمترین آسیب را ببینند. اگرتاکنون به این آبشار و روستای زیبای ان سفر نکرده اید، توصیبه میشود حتما اینکار را در اولین فرصت انجام دهید و از خونگرمیها و مهربانیهای مردم روستای حمید متعجب شوید ، مردمانی که با هر وسیله و امکاناتی که در اختیار دارند تلاش میکنند رسم میهمان نوازی را برای شما بجا بیاورند و با تمام وجود و صفای قلبی که در انها است سعی مینمایند موجبات رفاه و خوشحالی شما را فراهم نمایند.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *