جاذبه های گردشگری استان خراسان شمالی + بابا امان

گرشگاه بابا امان

گردشگاه بابا امان که در شهر بجنورد واقع شده از زیباترین و قدیمی ترین پارک های ایران است که با طبیعتی منحصر به فرد و زیبا همه ساله میلیون ها مسافر و زائر حرم قدس رضوی را بخود جذب میکند. تعداد بیشماری از مسافران و زائراین که تصمیم گرفته اند به شهرهای شمالی کشور، بویژه  به مشهد مقدس سفرکنند برای استراحت از این گردشگاه زیبا و دیدنی استفاده مینمایند. در بابا امان چشمه‌ای است که از دل صخره میجوشد و آب آن به استخرهایی سرازیر میشود که  با اختلاف سطحی که در هنگام طراحی و ساخت آنها ایجاد شده، آبشارهای مصنوعی را ایجاد میکنند تا چهره ای زیبا و دلنشین برای پارک تولید نماید. نوای لطیف و شبهای دل انگیز و زیبای گردشگاه بابا امان باعث جذب هر گردشگری می شود.

گردشگاه بابا امان نیز در کیلومتر ۱۰ جاده بجنورد-مشهد، واقع شده است. یکی از قدیمی ترین و زیباترین پارک های گردشگری ایران است. این پارک قدیمی و زیبا استخرهای متعددی دارد و پارک جنگلی آن دارای ۴۰۰ هزار اصله درخت می باشد. از درختان این گردشگاه می توان به  چنار ، چنارک و زالزالک و اقاقیا و بید و همچنین زردآلو اشاره کرد. پارک مذکور درای پوشش گیاهی زیبایی به وسعت ۲۵۰ هکتار دارد. پارک بابا امان دارای پوشش قطوری بوده که درختان چنار تنومند  ۴۰۰ ساله دارد. این درختان علاوه بر افزودن بر زیبایی پارک و طبیعت آن، سایبان های مطمئنی را برای استفاده گردشگران و مسافران ایجاد میکند. 

دز دیگر جاذبه های این گردشگاه ، چشمه ها ی موجود در آن میباشند،  چشمه‌هایی که در وسط و اطراف گردشگاه بابا امان در حال جوشش هستند، باعث می شوند تا زیبایی طبیعت این پارک را چندان برابر نمایند. این گردشگاه مکانی است که سرسبزی طبیعت و  آب روان جوشان و پاک در طبیعت را بطور همزمان در یکجا گرد اوری کرده است و همه آنها را در کنار هم قرار داده باشد، زبان قاصر از توصیف مناظر خلق شد توسط اینهمه جاذبه ، میشود. باید ذکر کرد که شعبه ای  از رود اترک نیز از کنار پارک عبور میکند که علاوه بر ایجاد چشم اندازی دل انگیز ، امکان ماهی گیری را برای مسافران و گردشگران گردشگاه بابا که علاقمند به تفریح و سرگرمی باشند، فراهم میسازد. چشمه‌ای تحت عنوان  چشمه بابا امان در این گردشگاه وجود دارد که از نوع چشمه آبهای معدنی بوده که  ۳۰۰ الی ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب از ان میجوشد. آب این چشمه جزو دسته آبهای سولفاته کلسیک و سدیک بوده که مصرف آن صفرا آور و ملین و تسهیل کننده فرآیند گوارش و دافع سموم می باشد. 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *