جاذبه های گردشگری استان خراسان شمالی – آبشار اسطرخی

آبشار اسطرخی

آبشار اسطرخی در مجاورت روستای زیبای همان منطقه به نام اسطرخی می باشد که وجه تسمیه این ابشار ناشی از همین موضوع است. یکی از روستاهایی که هدف گردشگران و مسافران می باشد، همین آبشار می باشد. این آبشار در  ۲۸ کیلومتری جنوب شهرستان شیروان واقع شده است همه ساله میزبان مسافران زیادی بوده و  گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. روستای اسطرخی بسیار زیبا بوده و در دامنه کوه شاه جهان واقع شده است. 

روستای اسطرخی مکانی بوده که در دره ای عمیق قرارد ارد و رودخانه‌ای از وسط آن گذر می نماید و این رودخانه زیبا در ادامه مسیر خود که به سرازیری تند و مرتفی میرسد که مناظر بسیار دل انگیز و چشم نوازی را ایجاد میکند که چندین چشمه کوچک و بزرگ تشکیل می گردد و بعد از طی اندکی دیگر از مسیر به  آبشاری زیبا و بلند تبدیل می گردد که آب آن از ارتفاع ۲۰ متری به ته دره سرازیر میگردد.

این آبشار در بین اهالی به آبشار شارشار مشهور می باشد و بلندترین آبشار منطقه شیروان بحساب میاید. آب سرریز شده از آبشار اسطرخی از بین درختان بزرگ و تنومند سپیدار ، بید و گردو عبود می نماید و بعلت برخورد با موانع سنگی پیش رویش ، به صورت ابر سفیدی ظاهر میشود که یکی از منظره های بسیار دل انگیزی است که در آن منطقه ایجاد می نماید. مجسم نمایید که در تابستانی داغ در هوایی بسیار گرم ، به اطراف آبشار اسطرخی میروید و با آب و هوای مناطق ییلاقی بسیار سرد مواجه میشوید ، که زبان از توصیف این حالت قاصر است. در فاصله ۴۰ متری شرق آبشار ، غار کوچکی است که استالاکتیت ها و استالاگمیت های آن از سنگ های آهکی موجود می باشد.

در مسیر دسترسی به این آبشار ، گردشگران میتوانند غارهای طبیعی و زیبایی مانند غار گلیان که از جمله دیدنیهای بسیار مشهور شیروان بحساب میاید، دیدن میکنند . آسیاب آبی قدیمی در آن مسیر وجود دارد که در حال حاضر مکان مخروبه ای قرار گرفته است. دامنه های شرقی و غربی روستای اسطرخی بیشتر حالت جنگلی دارند و انبوه از درختان مختلفی می باشد ، علاوه بر این در حدفاصل سرچشمه و آبشار تک ، درختی کهن و تنومند از گونه سرو کوهی موجود است که محیط ساقه آن به پنج متر میرسد و عمر آن به بیش از ۶۰۰ سال میرسد.

شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت بیمه در خدمت شماست.

جهت استعلام و خریدبیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *