جاذبه های گردشگری استان مازندران + دریاچه چورت

دریاچه چورت

دریاچه چورت دریاچه‌ کوچکی در میان انبوه جنگلهای مازندران می باشد که یکی از بهترین مقاصد برای تورهای طبیعت گردی به محسوب می گردد. دریاچه‌ای که علیرغم وسعت کمی که دارد  آینه تمام قدی است که تمام افسون های طبیعت بکر را در خود جای داده است. در صبحگاهان مه رقیقی روی سطح آبپرسه زنان همراه با صدای آواز پرندگان که با آهنگی آرام به گوش مسافرانش میرسد، آرامش بخصوصی را به دوستداران طبیعت پیشکش میکند. دریاچه چورت را با نام «میانشه» بسیار زیبا و دیدنی میباشد، ولی باید اذعان کرد که مناظر طبیعی ان در فصول بهار و به ویژه پاییز حکایت دیگری است که در فصل پاییز دریاچه چورت سمفونی رنگ‌های متنوع میباشد.

دریاچه چورت کجاست

دریاچه میانشه نزدیک به روستای چورت می باشد و میتوان گفت که وجه تسمیه آن به دلیل مجاورت همان روستا است که نام  دریاچه چورت را برای ان انتخاب کرده اند. دریاچه چورت نسبتاً جوان می باشد و از پیدایش آن ، قریب به ۸۰ سال پیش می گذرد، بدین ترتیب که در سال ۱۳۱۸ خورشیدی بعلت زمین‌ لرزه و رانش زمینی که در آن منطقه ایجاد شد ، در پی آن مسیر آب چشمه‌ای که در کنار دریاچه قرار داشت بسته شد و این دریاچه به وجود آمد. از بدیع‌ترین مناطق زیبا و دیدنی ساری است. از مناظر ویژه ای که این دریاچه ایجاد میکند اوقاتی است که میزان آب کاهش یافته و باعث ، پدیدار شدن باقیمانده درختهایی می شود که در محل پیدایش دریاچه بوده‌اند ، را نشان میدهد. 

دریاچه چورت در شکاف دره‌ای ایجاد شده که دارای شیب زیادی است و اطرافش بوسیله پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی احاطه شده است. شکل هندسی دریاچه بشکل بیضی کشیده می باشد و عمق آن با توجه به میزان بارشهای فصلی تغییر میکند.  ماهی‌های موجود در آن دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه منتقل شده اند و برخی از گونه های ماهیان آن دریاچه بعلت جابجایی تخم ماهی ها ، بوسیله پرندگان به درون آن دریاچه منتقل شده اند و طی سالها بر اثر تولید مثل به جمعیت آنها افزوده‌ شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *