جاذبه های گردشگری مازندران + لاویج

روستای لاویج:

لاویج در چمستان شهر نور واقع شده که با طبیعت دیدنی‌ و منحصر به فردش ، در هر فصل از سال زیبایی‌های منحصر بفرد خود را در هر فصل سال به رخ تماشاکنندگان خود می کشند.

روستا و آبگرم لاویج یکی از برجسته ترین روستای های استان مازندران است که در یکی از دهستان های شهر نور می باشد. این روستا دارای مناظری بی‌ همتا است که آنرا به یکی از مناطق ویژه گردشگری تبدیل کرده است. در فصل زمستان روستای لاویج صاحب طبیعتی زیبا و خیره کننده می گردد ، اگر از این روستا در فصل زمستان بازدید کردید، هرگز پشیمان نخواهید گردید. 

بیش از نیمی از شهرت روستای لاویج به علت آبگرم معدنی در آن روستا است. آبگرمی معدنی سرشار از خاصیت های پزشکی برای درمان انواع بیماریهای پوستی ، درمان دردهای مزمن و حاد کمر و پا و دست و گردن .

عمده متخصصین، علت خاصیت درمانگری اینگونه آبگرم ها را وجود مواد معدنی منحصر به فرد اینگونه آبگرمها میدانند ، وجود مواد معدنی مفید آتشفشانی ، که از اعماق زمین همراه با آبگرمی که به سطح زمین می جوشد،خود را به آبهای سطحی روی زمین میرسانند، عناصری از قبیل انواع گوگردهای معدنی و فسفات و املاح آتشنشفانی.

آبگرم طبیعی لاوج در قالب چندین مجتمع آبگرم معدنی برای گردشگران در نظر ساخته شده است. بازار لاویج که در آن از انواع ترشیجات و صنایع دستی و  عسل طبیعی و محصولات محلی و ماهیهای محلی لاویج وغیره بفروش میرسد بخش دیگری از جذابیتهای این روستا محسوب می گردد.

لاویج بعنوان یکی از برجسته ترین مناطق و جاهای دیدنی مازندران است که در  دل کوه‌های شرقی لاویج قرار دارد، عمده فعالیت شغلی مردم بومی این روستا، کشاوری و دام یروری می باشد. در فصل بهار که برفهای زمستان در حال آب شدن هستند، زمینهای مرتفع و کوهستانی این منطقه بعد از اینکه در معرض مستقیم تابش نور خورشید قرا گرفتند، شروع به رویش گیاهانی میکنند که این گیاهان سرشار از انواع ویتامینهای خاصی است که کاربردهای بسیار وسیعی در درمان انواع و اقسام بیماریهای حاد و مزمن ، دارند.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *