جاذبه های گردشگری استان گیلان + ماسال

ماسال

ماسال شهر کوچکی در بخش شمال غرب رشت ، مرکز استان گیلان می باشد. ییلاق‌های ماسال با آب و هوایی پاک و فوق العاده باعث ایجاد فضایی بکر و مه آلود دارای  آرامشی غیرقابل وصف و همچنین آبشارهای مرتفع و مراتعی سرسبز که انتهای آنها با چشم قابل دیدن نیست، فرصت بی نظیری برای قدم زدن روی ابرها را به شما پیشکش میکند. مسافران زیادی هر سال برای گذراندن یک تعطیلات آرام و بی دغدغه و بدور از هیاهو و جنجالهای زندگی شهری ، به ییلاقات ماسال سفر میکنند، قطعا میتوان ماسال را بخشی از بهشت در ایران بحساب میاید  و یک تابلوی نقاشی سورئالیستی را برای مسافرانش ارائه میکند.

شهر ماسال در ۶۰ کیلومتری شهرستان تالش و ۵۵ کیلومتری رشت قرار دارد. فاصله ماسال تا تهران حدوداً ۳۸۰ کیلومتر بوده و برای سفر به ماسال باید حدوداً پنج ساعت رانندگی کنید. ماسال دومین شهر مرتفع استان گیلان ، بعد از رودبار می باشد. 

ییلاق ماسال اولسبلانگاه

بدون شک ییلاق اولسبلنگاه از زیباترین ییلاقات ماسال می باشد. ارتفاع این ییلاق از سطح دریا ۱,۴۹۰ متر بوده و در فاصله ۲۷ کیلومتری شمال غرب شهر ماسال  می باشد. از بالای این ییلاق زیبا ، می توانید تمام شهر ماسال و تالش را زیر پای خود مشاهده کنید. آب‌ و هوای این ییلاق بحدی مطلوب است که مردم محلی برای گذراندن روزهای گرم تابستان به آنجا می روند. نام این ییلاق از دو بخش تشکیل شده: «اولَس» و «بِلَنگاه» به معنی «محل روییدن درخت ممرز» .  درخت ممرز، اولس یا «شَرَم» بین ۱۵ تا ۲۵ متر رشد مینماید و در جنگلهای هیرکانی به وفور مشاهده میگردد. محل دیده شدن این درخت فقط در ارتفاعات بالای ۶۰۰ متر و با درختان راش و بلوط می باشند. برگ های زرد درخت ممرز در پاییززیبایی داشته و در نیمه دوم زمستان ریزش میکنند.

ییلاق اولسبلنگاه، جزء مناطق حفاظت شده بوده و ساخت و  ساز در این منطقه فقط با مصالح چوبی امکانپذیر می باشد ؛ بهمین دلیل این ییلاق ، کلبه های چوبی و سقف های حلبی با رنگهای زیبا ، بافت قدیمی خود را کماکان حفظ کرده اند.

مناطق و اماکن ماسال:

ییلاق ماسال سوچاله

یلاق تلارگاه ماسال

ییلاق ملومه بند ماسال

ییلاق خندیله پشت ماسال

ییلاق اسپی دشت ماسال

ییلاق شنبه راه ماسال

ییلاق واشیار ماسال

هتل رستوران فردین معصومی

اقامتگاه افرا

هتل رستوران آریانا ماسال

هتل رستوران سامان ماسال

هتل رویال ماسال

هتل رستوران رامینه

بهترین زمان سفر به ییلاقات ماسال از ماه اردیبهشت تا ماه مهر است.

 

جهت استعلام و خریدبیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

 

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *