جاذبه های گردشگری استان گیلان + گردنه حیران

گردنه حیران

گردنه حیران در بین جاده ارتباطی آستارا و اردبیل وجود دارد ؛ این گردنه از یک سو توسط جنگل های زیبا احاطه گشته و از سوی دیگر مشرف به دره‌ای تقریباً عمیق می باشد. پس میتوان گفت که از موقعیت جغرافیایی بخصوصی برخوردار می باشد. همچنین رود ارس از درون دره زیبای کنار آن می گذرد و مرز میان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان بحساب میاید.

خوب است که بدانید سه روستای ونه بین، حاجی امیر بالا و حاجی امیر پایین که اطراف گردنه حیران وجود دارند از اهمیت حفاظتی سیاسی و جغرافیایی بسیار بالایی برخوردار هستند. 

هنگامی که وارد جاده  گردنه حیران می شوید ، تونل‌هایی از ابر و مه ،توجه شما به بخود جلب می کند ، همچنین از دیدن حیوانات اهلی در کنار جاده و سرسبزی مسیر ، از این همه زیبایی و شکوه طبیعت که در مکان جمع شده متحیر خواهید شد.

وضعیت موقعیت جغرافیایی گردنه حیران باعث شده تا شغل عمده مردم ساکن در آن گردنه، کشاورزی و دامپروری باشد. قطعاً وجود مناظر بسیار جذاب و دلکش در آن و همچنین گسترش فضاهای گردشگری و نیز ورود سرمایه‌گذارهای داخلی، آینده‌ای درخشانتر را برای این منطقه شگفت انگیز، نویدبخش خواهد بود.

رانندگی در گردنه حیران

علیرغم تمام زیباییها و مناظر دل انگیزی که گردنه حیران دارد؛ در هر سال شاهد اخبار زیادی درخصوص تصادفات سنگین رانندگی در آن می شنویم که کام هر شنونده ای را تلخ مینماید. این گردنه بعلت آنکه در بیشتر فصول‌ سال ، پوشیده از ابر و مه می باشد ، میتوان گفت که اولین بارش برفهای زمستانه استان گیلان در این منطقه ، بخود می بیند ، گردنه حیران به داشتن جاده‌ های همیشه لغزنده و پیچ‌های خطرناک شهرت زیادی دارد علت اصلی وقوع تصادفات جاده‌ای  همین موضوع می باشد ، که متاسفانه این تصادفات در عمده مواقع با تلفات جانی و مالی سنگینی همراه می باشد. 

در واقع رانندگی در مسیر گردنه حیران زمانی برای شما لذتبخش خواهد بود که  در گام اول ، نسبت از سلامت وسیله نقلیه خود مطمئن باشد و در گام دوم از هم از مهارت کافی در رانندگی برخوردار باشید.

تله کابین گردنه حیران 

گردنه حیران و فضای اطراف آن ، دارای زیبایی های بی شماری است و میتواند نظر هر مخاطبی را بخود جلب نماید. با توجه به موقعیت جغرافیایی گردن حیران و ناحیه کوهستانی آن ، وجود یک تله کابین برای توسعه گردشگری بسیار ضروری بوده که این مهم در سال ۱۳۹۰ محقق گردید. تله کابین گردنه حیران را می توان بعنوان یکی از موفق ترین پروژه‌های گردشگری ایران توصیف نمود.  کلیه کابین ها و تجهیزات مربوط به نصب و راه‌اندازی تله کابین گردنه حیران ،  از کشور اتریش خریداری شده که از زمره ایمن ترین‌ها تجهیزات تله کابین جهان محسوب میگردند.

مسیر  ۱,۵۰۰ متری فوق‌العاده جذاب را از بالای کابین می توانید مشاهده کنید که ارتفاع از سطح دریا در این منطقه ۱,۷۲۰ متر می باشد. یک محیط کوهستانی با مناظری فوق العاده زیبا که میتواند علاوه براینکه تمام مشکلات را از ذهن شما دور کند به خوب شدن حال شما ، کمک بسزایی نماید.  یکی از زیباترین  مکان‌هایی که از تله کابین می توانید ببینید ، قلعه شیندان (قلعه گور بابک) است که متعلق به دوره ساسانیان است و هم‌ اکنون در خاک جمهوری آذربایجان می باشد. 

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

 آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 

تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *