جاذبه های گردشگری استان گیلان + ییلاق هلودشت

ییلاق هلودشت

ییلاق هالی دشت یا همان «هلودشت» که در زبان گیلکی بنام «هلیودشت» یا «هلی دشت» نیزمعروف است ، روستایی زیبا در جنوب منطقه لات لیل شهرستان املش استان گیلان واقع است. شهرستان املش از لحاظ جاذبه‌های زیبای طبیعی ، بسیار غنی می باشد. هلودشت بعد از دولت هشتم جمهوری اسلامی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان املش انتخاب گردید. 

این منطقه در حوزه استحفاظی بخش اطاقور شهرستان لنگرود می باشد ولی از نظر اداره منابع طبیعی ، این منطقه تحت عنوان  «پارک جنگلی هلودشت» و در محدوده شهرستان املش مورد شناسایی قرار گرفته است . از مرکز شهر املش تا هلودشت تقریباً  ۳۰ کیلومتر فاصله است. 

پارک جنگلی هلودشت در  ۱۲ کیلومتری جاده زیبای کوهستانی بلوردکان-خصیل دشت می باشد. هلودشت از نظر موقعیت جغرافیایی در قسمت جنوب غربی شهرستان رودسر و در بین رشته کوه های البرز می باشد. از نطر مساحت و وسعت ییلاق هلودشت باید گفت که وسعت آن به  ۴۳۵ هکتار خواهد رسید.

این منطقه بعلت موقعیت جغرافیایی بخصوصی که دارد و همچنین بخاطر داشتن طبیعت بی نظیر و آب‌و‌ هوای مطبوع کوهستانی و نیز وجود جنگل های زیبا و مراتع و پوشش های گیاهی و جانوری بی نظیرش ، در میان طبیعت‌ دوستان از جایگاه ویژه‎‌ای برخوردار است.

در طول جاده ای که هلودشت سفر میکنید از جاده آسفالته املش-هلودشت می توانید طی مسیر نمایید و  از مناطق بسیار زیبای جنگلی و ییلاقی گذر کنید. این منطقه بوسیله جنگل های ممرز ، توسکا ، باغهای فندق و چای بطور خیره کننده ای پوشیده شده است. جاده کوهستانی املش به هلودشت کاملا جنگلی و دارای پیچ های متنوع و زیادی است که در نوع خود خیره کنننده و  چشم‌نواز است.

در مسیر ییلاق هلودشت ، هرچه به روستای هلودشت نزدیکتر مپگرید ، از آب و هوا دل شاداب تری برخوردار میشوید و مناظر زیبا‌تری در مقابل چشمان شما ظاهر می گرند. شکوه قله‌های برفی چشمان شما را نوازش می دهد. املش و روستاهای اطراف آن بخاطر داشتن طبیعت جنگلی و کوهستانی ، به یکی از قطبهای مهم توریستی کشور تبدیل شده‌ است. شغل ساکنان این منطقه عموما دامداری و تهیه محصولات دامی است.

توصیه میگردد در طی مسیر از چشمه خنک و گوارای «منجق غوله» غافل نشوید که بسیار گوارا و دلنشین است. سوغاتی های منطقه هلودشت املش عبارتند از: شیر ، ماست ، کره محلی ، پنیر ، گل گاو زبان ، گردو و فندق.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک کنید.

 

آرامش و امنیت خاطر را با ما تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *