جاذبه های گردشگری استان خراسان شمالی + چشمه ایوب پیغمبر

 

چشمه آب گرم ایوب پیغمبر

چشمه آب گرم ایوب پیغمبر از مناطق بسیار دلپذیر و دیدنی استان خراسان شمالی بوده که در روستای ایوب پیغمبر می باشد.  این آب گرم که یکی از جاهای دیدنی بجنورد است،

روستای ایوب پیغمبر که در شمال شهر بجنورد می باشد که حدود ۹۵ کیلومتر با این شهر فاصله داشته و  این روستا در دهستان «گیفان»  واقع شده و برای دسترسی به آن، باید از روستاهای «میانزو» و «حاجی عبدالوهاب» عبور نمایید.

روستای ایوب پیغمبر دارای زیبایی های طبیعی خیلی زیادی دارد، ولی قطعاً یکی از برجسته ترین جاذبه‌های طبیعی بوده که مورد توجه ویژه گردشگران و مسافران بوده و برایشان دارای جذابیت میباشد، چشمه آب گرم ایوب پیغمبر روی یک تپه مرتفعی قرار دارد که  ارتفاع آن حدوداً ۳۰۰ متر از سطح دره گیفان میم باشد.

چشمه اصلی آبگرم این روستا، بصورت یک استخر یا حوض چند ضلعی می باشد. خصارکشی هایی در اطراف استخر مشاهده میگردد که برای محافظت و جلوگیری از سقوط احتمالی افراد و حیوانات در آن تعبیه شده است. 

نکته قابل توجهی که باید به ان توجه داشت، این است که آب همه چشمه های این روستا گوگردی بوده و جهت پیشگیری و درمان انواع مختلف بیماریهای پوستی کاربردهای سودبخشی دارند. بهمین علت خیلی از مسافران با هدف تسکین بیماریهای پوستی خود به این چشمه ها می روند.

میزان گرما و دمای آب چشمه اصلی روستای ایوب حدواً  ۴۷ درجه سانتیگراد می بشد. به فاصله کمی از این چشمه آبگرم نیز یک چشمه آبسرد موجود است که آب آن آشامیدنی است و آب این بخش از گوشه ضلع شمالی به استخر آب گرم سرازیر میگردد.

مقبره کنار استخر

در حاشیه استخر آبگرم روستا ، زیارتگاهی کوچک با گنبدی طلایی رنگ به چشم میخورد. ساکنان قدیمی روستا معبتقد هستند که این محل مقبره ایوب پیامبر میباشد. حکایتهای و داستانهای متفاوتی در حول این محور وجود دارد که سینه به سینه از نسلی به نسلهای بعدی منتقل گردیده است.  این مقبره تحت عنوان زیارتگاه حضرت ایوب شناخته شده که از مقبره های مربوط به دوران قبل اسلام محسوب میگردد، چرا که در سال ۱۳۳۴ سمت و جهت قبر آن را بسوی قبله مسلمانان تغییر دادند. مسافران و گردشگرانی که به قصد چشمه‌ آبگرم به این روستا سفر می نمایند ، میتوانند بعد از شنا در استخر و پاکیزه کردن بدن خودشان ، برای زیارت به این مقبره بروند. 

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *