جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی +حرم امام رضا(ع)

حرم امام رضا (ع) 

حرم مطهر امام رضا(ع) بزرگترین مرکز تجمع شیعیان در ایران بوده که شهر مشهد واقع میباشد. در این مکان مقدس پیکر مطهر امام هشتم شیعیان جهان به خاک سپرده شده است. وقتی که  دعبل خزاعی قصیده‌ تائیه‌ معروف خویش را در محضر امام رضا (ع) در مدح اهل بیت و شرح مصیبت های آنان خواند ، بعد از اینکه به ابیات  مربوط به شهرهای مقدس و مدفن پاکان ایشان اشاره کرد،  امام این دو بیت را بر همان وزن و قافیه‌ اصلی شعر به آن اضافه فرموده اند:

و قبر بطوس یالها من مصیبه . . . الحت علی الاحشاء بالزفرات
الی الحشر حتی یبعث الله قائما . . . یفرج عنا الغم و الکربات

بدین معنی که « و قبری در طوس خواهد بود که بر آن مصیبت ها وارد خواهد شد که همیشه تا روز قیامت آتش حسرت در دلها شعله ور میماند ، تا روزی که خداوند قائمی را برانگیزد که فرجی بر غم‎ ها و مصیبت ‎های ما می باشد. امام رضا(ع) در پاسخ به سوال دعبل که آن قبر چه کسی است ، فرمودند: 

قبر من است و برجا خواهد بود تا طوس محل آمد و رفت‌ شیعیان و زائران من میگردد.

زمانی نگذشت که گفته به حقیقت پیوست و امام مهربان و رئوف اهل بیت در آخرماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری ، بدست مامون خلیفه‌ عباسی به شهادت می رسید و پیکر پاکش در روستای کوچکی به نام «سناباد» به خاک سپرده می شود ، که آن زمان در حومه‌ی شهر «توس» واقع بود و اکنون بعد از  ۱۲۰۰ سال از گذشت آن حادثه حانسور، این روستای کوچک به برکت وجود هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، توسعه داده شده و پس از به حاشیه راندن شهر توس، کلان شهری با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت را در اطراف این بارگاه ملکوتی مشاهده مینماییم. شهر مشهد به همین دلیل پایتخت معنوی کشور ایران محسوب میگردد و هر سال پذیرای بیش از ۲۵ میلیون نفر از دوستداران و محبان اهل بیت و زائران داخلی و خارجی می باشد.

حرم مقدس امام رضا (ع) به نام ها و القاب مختلفی معروف است: حرم رضوی ، حرم مطهر ، ارض اقدس ، مرقد منور ، قلب عالم و نیز بارگاه ملکوتی ، قبله‌ آمال و همچنین آستان ملائک پاسبان رضوی ،فقط چند نمونه از این القاب می باشند.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید.

 آرامش و امنیت خاطر را با بودن ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *