جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی +پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی بعلت وجود دو کوه سنگی مشرف به شهر بدین نام معروف است. پارک کوهسنگی در بخش جنوب غربی شهر مشهد و در قسمت انتهای خیابان کوهسنگی واقع میباشد. پارک کوهسنگی بعد از پارک ملت، دومین پارک بزرگ شهر  محسوب میگردد.

مراسم تاچ گذاری شاه عباس صفوی در سن ۱۶ سالگی یعنی در سال ۹۹۵ هجری قمری توسط مرشد قلی خان استاجلو در کوهسنگی برگزار شد. میرزا ابراهیم رضوی در دوره حکومت شاه صفی برای خودش مقبره ای بنا نهاد  و ناصرالدین شاه نیز در سال ۱۲۸۴ و طی سفر به مشهد وارد این تفرجگاه میشود و مدفن اجداد میرزای ناظر که در دامنه کوه بودند را رویت نمود. در کنار آرامگاه میرزا رضوی ، هفت قبر دیگر موجود است که از جمله بارزترین آنها میتوان به مقبره شیخ اسدالله یزدی ، آقا میرزا عسکری رضوی و نیز فقیه ربانی شیخ سیف الله ایسی و تعدادی از مریدان وی اشاره نمود.

شکوه طبیعت در پارک کوهسنگی مشهد

یکی از ناب ترین مناظر طبیعی در قلب شهر مشهد، در کوهی سنگی موجود است. طبیعتی سخت و محکم ولی بلند در قسمتهای مرکزی این شهر بزرگ قابل مشاهده است. این مجموعه تا صد سال پیش از این نواحی خارج از شهر محسوب میشد، ولی با گسترش و توسعه شهر نشینی و افزایش جمعیت ، کوهسنگی نزدیکی بسیاری به مناطق مسکونی دارد. در حال حاضر این مجموعه فرصت مناسبی برای کوهنوردی و صعود از صخره های سخت سنگی در دل محیط زندگی شهری در اختیار علاقمندانش قرار میدهد. لازم به ذکر است که در طول سالهای اخیر ، شهرداری مشهد کارهای منحصر به فردی را برای نمایش جلوه های چشم نواز این پارک انجام داده که از جمله ان میتوان به افزدن جلوه های نوری به کوه مذکور ، اشاره کرد. 

جلوه ظاهری پارک کوهسنگی در هر فصل از سال متفاوت از فصل قبلی و بعدی خود می باشد، بنابراین پارکی مطلوب و مناسب برای تمام فصول سال است. همچنین کوهسنگی گزینه خوبی برای صرف صبحانه و پیاد‌روی صبحگاهی برای مسافران و گردشگران مشهد می باشد.  اگر تا به حال از پارک کوهسنگی بازدید ننموده اید ، پیشنهاد می گردد حتما در سفر آینده خود به مشهد مقدس ، به این پارک بروید که قطعا تجربه ای غیرقابل فراموش برای شما خلق خواهد شد.

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید

آرامش و امنیت خاطر را با ما تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *