جاذبه گردشگری استان گیلان + تالاب انزلی

تالاب انزلی

تالاب انزلی که در زبان گیلگی  نا نام «انزلی سل» شناخته میشود یکی از مهم‌ترین و زیباترین تالابهای طبیعی آب شیرین ایران می بشاد که زیستگاه پرندگان و حیوانات بسیار زیادی در کشور است. در جنوب غربی شهر بندرانزلی و دریای خزر واقع شده است که با وجود منظره های منحصربفرد خودش ، تنوع زیستی و قدمتی از ۱۵ هزار سال قبل را در تاریخ خودش حمل میکند ، یکی از محبوبیت مقاصد گردشگری تالاب انزلی بخاطر وجود نیلوفرهای آبی ، نیزارها و لاله های دریایی ، چشم‌اندازهای شگفت انگیز در تالاب ، قایقرانی ، ماهیگیری و دیدن انواع و اقسام پرندگان مهاجر و بومی از محبوب‌ترین تفریحات و جاذبه های گردشگری این تالاب ارزشمند می باشد که میتوانید با یکبار سفر یه این مکان زیبا و دل انگیز تمام موارد فوق را تجربه کنید. 

اساساً تالاب یا مرداب به زیستگاهی گفته میشود که در اثر ترکیب اکوسیستم های خشکی و دریایی بوجود آمده باشند. تالاب‌ها اصولاً از نظر زمین شناسی ، خلیج هایی می باشند با که یک مرز تیغه ای تشکیل شده از ماسه‌ از دریا جدا باشند و به آنها «مرداب خلیجی» هم گفته می‌شود. برخی از قسمتهای تالابها دارای عمق زیادی هستند و بعلت تحرکات و حرکتهای موضعی پوسته‌ زمین تشکیل شده اند. کنوانسیون رامسر (کنوانسیون جهانی که در سال ۱۳۵۴ مربوط به تالاب‌های مهم بین المللی با شرکت تمامی کشورهای جهان ، بویژه تالاب‌های زیستگاه پرندگان آبزی ، در شهر رامسر برگزار گردیده بود) تعریف تالاب را بشرح زیر استاندارد سازی کرد:

اساساً تالاب یعنی مناطق مردابی ، آبگیر ، تورب زار (مناطقی با توده متراکم قهوه ای تا سیاه رنگ تشکیل شده از خزه) و مجموعه های ابی تشکیل شده از قبیل: بصورت طبیعی ، مصنوعی ، دائم یا موقت که با آب ساکن ، جاری ، شیرین ، آب شور یا شور مشتمل بر آن دسته از آبهای دریایی که عمق آب در کشند (جزر و مد) کمتر از ۶ متر نباشد.

تالاب انزلی بصورت طبیعی و از آبهای شیرین بوده و  دارای ۱۱ رود اصلی و نیز ۳۰ رودخانه فرعی است که بعد از آبیاری مزارع و شالیزارها بهمراه جریانهای سطحی حوزه آبریز تالاب ، به آن وارد میگردد. این آب در نهایت از طریق یک کانال کشتیرانی بسمت دریای خزر حرکت کرده و به دریای کاسپین می‌ریزد ؛ این کانال که بوسیله دو موج شکن واقع در تاسیسات بندر انزلی تقویت می شود.

 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو این لینک را کلیک کنید.

 

آرامش و امنیت خاطر را با ما تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

ساعات پاسخگویی : ۸ صبح تا ۸ شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *