مکان های دیدنی استان خراسان شمالی + آبشار اسفجیر

 

آبشار اسفجیر

آبشار اسفجیر در روستای اسفجیر واقع در در شمال غربی شهرستان فاروج قرار گرفته است و  شرایط آب‌ و هوایی این آبشار ،  معتدل می باشد. پس از عبور از روستا و بعد از اینکه حدوداً یک ساعت پیاده روی در کنار رودخانه کردید، به دره ای میرسید که این دره دارای دیوارهای بسیار مرتفع و بلند می باشد که با ادامه دادن پیاده روی خود در همان مسیر ، میتوانید به محوطه زیبای آبشار اسفجیر برسید که منظره ای رویایی را در مقابل خود مشاهده خواهید کرد. برای گذشتن از  آبشار اسفجیر حتما بایستی تجهیزات و امکانات حرفه ای کوهنوردی را داشته باشید ، پس بیاد داشته باشید که بدون داشتن امکانات حرفه‌ای کوهنوردی عملا امکان گذشتن و عبور از آبشار اسفجیر را نخواهید داشت.

طبق گفته ها و توضیحات متعددی که توسط ساکنین و مردم بومی روستای اسفجر مطرح میشود، اگر بتوانید امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای ادامه مسیر از آبشار اسفجیر را فراهم کنید با  آبشارهای کوچک و بزرگ دیگری مواجه خواهید شد و علاوه بر آن به مناظر طبیعی خواهید رسید که فوق العاده منحصر به فرد بوده و از انواع گیاهان و حیواناتی را میتوانید ببینید که در ارتفاعات پایینتر هرگز یافت نمی شوند. 

این آبشار فضایی دل انگیز و رویایی را برای هر بیننده ای فراهم میکند بطوریکه کلیه گردشگران و مسافرانش را محو مناظر طبیعی ایجاد کرده خودش ، می نماید. 

آبشار اسفجیر در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال غرب فاروج واقع است که برای رسیدن به آبشار باید از مسیر رودخانه تی بگذرید که پرآب بوده و اطراف ان بسیار سرسبز است بطوری این روستا از دو تپه تشکیل میگردد که وسط این دو تپه رودخانه ای جاری است که برای رسیدن به آبشار بایستی از این رودخانه عبور نمایید.

پس از آن با صخره های بسیار خطرناکی مواجه خواهید شد که نیازمند تجهیزات است. بعتد از عبور از این بخش، آبشار زیبای را خواهید دید، اینطور که مردم این روستا می گویند  که در بالای آبشار صخره های سنگی وجود دارد که   آب از میان آنها به شکل لوله مانندی فوران مینماید و وجود مارهای افعی بزرگ و بی دم که در ارتفاعات پایینتر قابل مشاهده نیست نیز از حیواناتی است که در آنجاها قابل مشاهده است. تمام اینها از تعاریفی بوده که مردم بومی و محلی آن روستا از طبیعت پشت آبشار بیان کرده اند. اگر بخواهیم در یک کلام جمع بندی نماییم، میتواینم بگوییم که طبیعتی بکر بوده و ندیده های زیادی در این منطقه وجود دارد. 

جهت استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو اینجا را کلیک نمایید.

آرامش و امنیت خاطر را با ما در کنار خود تجربه کنید:شرکت بیمه سایبان امن و آرام کوثر

 تلفن: ۳۲۸۲۷۲۶۴-۰۲۶        ۳۲۸۲۷۲۶۵-۰۲۶          ۰۹۱۲۳۶۶۷۰۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *